Tatsumaru logboek

Sessie logboeken.
Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 4 December 08 @ RAI

Bericht door Tatsumaru » 04-12-2008 23:49

Weer een tijdje sinds m'n vorige sessie: en deze was behoorlijk slecht. Ik had op de heenweg naar RAI geen zin in de sessie omdat Felix het niet kon halen, maar anders had ik voor niks gewacht etc. dus besloot ik maar te gaan.

Alles ging basically crap voor m'n gevoel. Ik voel me een stuk zwaarder doordat ik meer train, maar eigenlijk was het gewoon crap door m'n onwilligheid om te tricken.[color=orange] Backflips[/color] gingen wel, [color=orange]540 en aerial[/color] ook.

- [color=orange]Hook_btwist[/color]: Beetje op het begin geoefend, btwists zijn niet fijn om te doen @ Rai tho. Ik landde vaak redelijk harsh. Ik probeerde ook hook_btwist_ch7 maar dat mocht niet baten. Ik ben em aan die kant verloren anyway. Ik moet m'n been hoger omhoog gooien.
- [color=orange]Pop360 & Dleg[/color]: 360 aan m'n andere kant is mooier haha. Meer jump! Dlegs gingen ok maar waren bent legged. Wel alles op harde vloer gedaan tho.
- [color=orange]Hook_tornado andere kant:[/color] Redelijk strak, als ik door blijf gaan kan er wel een redelijke 540 uit komen.
- [color=orange]Roundoff_bhs practise:[/color] Absolute BULLSHIT. Al m'n roundoff stuff zoog vandaag. Skip.
- [color=orange]Atwist practise:[/color] Waren allemaal lelijk behalve 1, die echt voelde als AERIAL____TWIST. Toen ik dat weer probeerde deed ik iets belacheljiks waar ik me met m'n hiel voor m'n andere enkel kichte wat behoorlijk veel pijn deed. Ook een paar [color=orange]atwist_backflips[/color] gedaan, maar met belachelijke pauze tussen beide. De enige die direct ging crashte ik.
- [color=orange]Webster:[/color] Gingen ok, wat tips gekregen van Steven. Ik gooi m'n torso veel te snel naar beneden, ik moet em langer hooghouden! En m'n eerste been moet veel harder en hoger gezwaaid worden voordat ik in ball-mode ga.
- [color=orange]Gainer, gswitch, cork:[/color] Voor het eerst deed ik een redelijke gainer op die dikke mat met jstep takeoff. M'n gswitch ging daar wel en m'n cork poging was rampzalig triest. Ik probeerde het ook op de harde vloer (alleen gswitch en gainer) maar gswitch verliep daar echt slecht. Ik kickte te vroeg ofzo, ik had iig geen hoogte. Echt bizar slecht. Ik spring niet ofzo haha?

Cheat720 en brandy gingen belachelijk slecht vandaag. In het algemeen: deze sessie ZOOG, maar dat kwam grotendeels door m'n tegenzin erin. En ik voel me zwaar. Ben wel blij dat ik het heb gelogd want als ik erover terugdenk heb ik wel een paar nuttige dingen gedaan, maar goed. ONVOLDOENDE.

Song of the day: Thyrfing's hele ''Hels Vite'' cd is het enige wat ik luister afgelopen 1,5 week.
estimated time spent tricking: 60 min ofzo

[size=24][color=red][b]4,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 11 December 08 @ RAI

Bericht door Tatsumaru » 13-12-2008 11:33

Sessie bij RAI: Felix was laat dus begon ik daar krachttraining te doen. Uiteindelijk heb ik gewoon 50 minuten heel zwaar getrained - een stuk of 8 sets zwaar gedeadlift. Onder andere 140 kg 8x en 160 kg 3x. Ook wat gebenched, o.a. 90 kg 3x. Nog wat kettlebell swings met 24kg en bicep curls. Ownt! Op het begin wat jerk & front squats gedaan met licht gewicht.

Ik was dus behoorlijk brak voordat we begonnen met tricken, en de sessie was dan ook niet zo geweldig. Alles voelde redelijk laag en crap, en ik had een irritante pijn in m'n rechter kleine teen en kuit die me tegenhield om zware stuff aan die kant te doen. [color=orange]Tornado kick [/color]andere kant ging goed haha. Op de runup mat waren m'n roundoff dingen echt slecht, alles ging scheef omdat ik die blessureplek niet wilde irriteren. [color=orange]Fulltwist[/color] ging zo scheef dat ik met 1 been naast de mat landde op de harde vloer - auw! [color=orange]Gainer en gainerswitch [/color]ging wel redelijk en ik heb een jstep gainer aan m'n verkeerde kant gedaan.

Dingen die wel goed gingen... ik was er aardig verrast over, maar toen ik aerial_front wilde doen deed ik per ongeluk een goeie brandy, waardoor ik direct eruit backflipte. [color=orange]Brandy_backflip[/color] ging dus behoorlijk goed. Goeie techniek bij [color=orange]brandy_full[/color], maar niet geland. [color=orange]Aerialswitch [/color]was ook nice. Ik probeerde [color=orange]aswitch_gainer[/color], en ook al crashte ik belachelijk - ik was blij dat ik de swingthrough haalde en een gainer maakte! Bij de laatste aswicht m'n teen behoorlijk gestoten aan het step-up bankje, BLOOD haha.

Doordat de laatste tricks wel nice waren was deze sessie 10x beter als de vorige. Het feit dat ik zwaar heb getrained vlak voor de sessie is ook bijzonder haha.

Song of the day: Catamenia - Garden of Thorns
Estimated time spent tricking: 60 minutes

[size=24][color=red][b]6[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 14 December 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 15-12-2008 00:04

Na 3 weken eindelijk weer plyo. Ik begon redelijk gedemotiveerd te raken over m'n tricks, maar door vandaag zie ik het wat positiever in. Bij RAI ben ik gewoon niet op m'n best omdat er heel veel factoren zijn waardoor ik niet optimaal kan trainen. Alsnog is het dan beter als niet trainen. Marco was er weer eens bij en hij ownde best wel met z'n mega hoge gainer (met opstapje haha).

Korte notes: [color=orange]360[/color] was behoorlijk on target vandaag, [color=orange]dleg[/color] ging ook lekker ook al was het pop setup. [color=orange]360_dleg [/color]was aardig! Aerial ging niet al te best vandaag, en ook al landde ik alle a[color=orange]xe2aerials[/color], ze voelden niet geweldig. M'n ene [color=orange]brandy_flashkick[/color] aan het eind van de sessie was best slecht door de powerloze brandy. [color=orange]540 [/color]ging vaaaag vandaag, 3x gooide ik er zoveel power in dat ik het overroteerde en viel. Wel een paar mooie gedaan, maar ze kunnen veel mooier. M'n ene [color=orange]parafuso en cheat720[/color] zagen er verassend genoeg heel goed uit, vooral de para! [color=orange]360_aerial_frontflip[/color] was hilarisch: I landed my second one, maar de eerste ging ziek hoog. [color=orange]Hyperswipes[/color] into foam gingen zeer goed, helaas lukt het nog steeds niet op plyo - daar deed ik een redelijke [color=orange]atwist_pauze_flashkick[/color]. M'n eerste [color=orange]frontflip_roundoff_fulltwist [/color]geland!

- [color=orange]Btwist_c720:[/color] M'n btwist op het begin voelde heel goed, maar de landing was niet goed genoeg voor een swingthrough. Wel een c720 erna geprobeerd, wat ik al tijden niet had gedaan. Niet helemaal clean, wel gelukt!
- [color=orange]Gainer & cork:[/color] Mek, ik weet niet wat het is met m'n pivot gainer maar ik haat hoe hij eruit ziet. M'n eerste cork poging landde ik, en redelijk goed nog, maar m'n techniek zuigt - ik was ook bang om het vaker te proberen omdat ik niet wilde crashen ermee. Tweaken aan die hoogte en stall vooral.
- [color=orange]Roundoff_flash/halftwist?[/color] Ik merkte dat als ik veel vaart had in m'n flash, dat ik dan een 180 graden draai redelijk easy kon maken. In de toekomst moet ik roundoff_half_roundoff_flash proberen!
- [color=orange]Cartwheel_fullflash/hyperfull:[/color] Mja, roundoff kan ik het helaas niet noemen - ik cheat het te veel. Doesn't matter much, want de hyperfull was zeer nice. Ik had een behoorlijke kick uit de twist voordat ik landde - ze zijn een lange tijd niet zo goed geweest. Vooral blij hiermee vandaag! Echt hard in de move gaan.
- [color=orange]Btwist2split:[/color] Wat grappig was, is dat ik meer een illusiontwist deed als ik ging focussen op *SPLITS*. Bij de tweede schaafde ik m'n groote teen zowat open, dat zoog. Next time [color=orange]illusiontwists[/color] proberen - veel nadruk op die crescent kick! Zoals in Hez' scrap sampler!

Vreemd, eerste keer plyo en gelijk voelde ik me supergoed en gingen m'n tricks eigenlijk ook damn goed. Behalve m'n aerialvariaties, lelijke gainer, matige cork en weirde 540 was alles best wel aardig. Vooral de cart_hyperfull! Awesome, rest is not needed yet!

Song of the day: Catamenia - Alive... Cold... Dead! En Garden of Thorns again haha. Time Unchained album ruled wel.

[color=red][size=24][b]8,5[/b][/size][/color]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Woensdag 24 December 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 25-12-2008 01:21

Niet heel erg drukke plyo sessie. Helaas was ik vandaag weinig gemotiveerd, dat kwam mede doordat ik geen goede trickbroek had vandaag haha. Die dingen hebben een slecht effect op je geestelijkheid!

Aardige sessie dus. Dingen waar ik kort over kan zijn: [color=orange]c720, sideswipe en hypertwist[/color] allemaal geland maar niet geweldig, vooral de hypertwist was laaaag / [color=orange]aerial_gms [/color]aan het eind geland maar laaaag / [color=orange]360_dleg[/color] zoog vandaag, wel mooie losse dlegs + mindere singlelegs gedaan / [color=orange]axe2aerial [/color]zoog, dus weinig aan aerials gedaan vandaag / [color=orange]gainerswitch [/color]ging op het begin goed, jammer dat ik er niet verder mee door ging.

- [color=orange]540:[/color] Was wel oke, maar ik moet die non-kicking leg echt chamberen, het ziet er nu echt niet uit. CHAMBER EN HOU ACHTER/WEG, MAAR NIET ZOALS HET NU IS. ITS GAY.
- [color=orange]Aerial_fulldleg?:[/color] De fulltwist vanuit de (best wel goed gelukte) aerial leek op een dleg, vandaar. Ging wel lekker vloeiend :)
- [color=orange]Btwist_gainer:[/color] Ik hoopte m'n btwist swingthrough weer terug te krijgen, en vandaag is dat deels gelukt. M'n eerste btwists waren niet goed genoeg ervoor, maar toen ik bij het moment van springen een soort ''OEMF'' gevoel had (explosief springen) lukte het om de vaart voor een swingthrough te krijgen. Ik heb 2 redelijke gedaan, maar het was wel een hele korte pauze en dan een gainer. Aan blijven werken, gaat wel goed zo!
- [color=orange]Cartwheel_hyperfull:[/color] Yes, gingen awesome vandaag! Gelukkig maar, dit is zo'n trick die ik normaal heel vaak kwijtraak. Er lijkt echter consistentie in te komen. Volgende keer proberen met een [color=red]aerial ipv cart,[/color] of misschien [color=red]cart_hfull_grandmaster[/color]? Op het eind heb ik cart_hfull zelfs met spijkerbroek aan geland, jeej.
- [color=orange]Cork:[/color] Eerste gecrashed omdat ik veeeel te vroeg twistte, daarna een stuk of 4 geland. Eerste 2 gelandde waren zeer laag, toen ging ik echt focussen op HOOGTE en stalling, en ze gingen al een stuk beter. Kan nog steeds veeel hoger, maar de consistentie in techniek begint er te komen. Dan kan ik de lelijkheid van m'n uitvoering opschonen.

Weinig motivatie dus in deze sessie, maar toch geslaagd. Cork, hyperfull, btwist_gainer - good stuff. Ik besef wel dat ik m'n[color=red] aerial skills [/color]terug moet krijgen, ik wil die [color=red]reverseaswitch[/color] en stuff ook kunnen. Aanstaande sessie wil ik ook perse [color=red]roundoff_bhs_backflip[/color] proberen op de platte vloer. Gaat ontzettend eng worden maar CRAP HET MOET. Meer cork training too!

Song of the day: Manegarm - Vredens Tid (the album rules)

[size=24][color=red][b]7[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zaterdag 27 December 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 27-12-2008 17:40

Rustigere sessie als verwacht. Sessie begon heel goed maar uiteindelijk werd het meer sloppy - nogmaals een bewijs dat lang tricken niet goed is. Stuff I did:

- [color=orange]540/Jacknife:[/color] Nadat ik wat 360's (en crappy dlegs) had gedaan begon ik met 540's. Voor de verandering gingen ze goed vandaag, want ik focuste op het chamberen van de non-kicking leg. Snelle kick en hoge landing. Toen ging ik wat [color=orange]jacknife'[/color]s proberen en die pogingen waren niet slecht. Als ik niet goed lette op de eerste kick kwam de 2e er juist mooi uit, en vica versa. Ook [color=orange]360_540[/color] gedaan die er mooi uitzag.
- [color=orange]Btwist_gainer/backflip:[/color] Ik heb 2e matige btwist_gainers geland, 1 [color=orange]btwist_cork[/color] geprobeerd (dikke crash haha) en later wat btwist_backflips. Ik heb nog te weinig controle over de btwist swingthrough :(
- [color=orange]Cork:[/color] Jeej, allemaal geland voor een keer, een stuk of 5. Eerste paar waren laag, laatste beter. Meer stall, hard schoppen.
- [color=orange]Cart_hyperfull_frontflip:[/color] Hyperfull ging goed en ik wilde het proberen te gmswipen. Dat veranderde uiteindelijk in een vage frontflip/webster hybrid, waarvan ik 1 solid heb geland. Cool beans, maar gmswipe zou cooler zijn. Hyperfull ownt iig.
- [color=orange]Aerial stuff:[/color] Op het begin wat [color=orange]brandy_flashes[/color] ''per ongeluk'' gedaan - grappig, want brandy gaat dan goed. Ik wilde eigenlijk [color=orange]brandy_flash_gmgainer [/color]proberen maar dat kwam er niet van, te lage landing. Voor de rest zogen al m'n aerial tricks en m'n aerial zelf. [color=orange]Aswitch [/color]was bagger. Bah.
- [color=orange]Roundoff_bhs:[/color] Ik wilde roff_bhs_flash doen maar m'n bhs is te crap. Tis me wel een paar keer oke afgegaan, maar ik flip te veel bij de bhs: te hoog springen etc. Meer naar ACHTEREN.
- [color=orange]Pop720:[/color] Aan het eind van de sessie begon alles te zuigen, maar ik heb wel een paar redelijke p720's gedaan. Met minimale step-in ook. Verder mee werken!
- [color=orange]Dubbtwist to foam:[/color] Niet m'n beste pogingen - ik moet me kleiner maken. M'n knie steekt te veel uit. Alsnog decent.

Redelijk geslaagde sessie. Helaas verlies geleden met collecte omdat er maar 10 mensen waren.

Injury: New section! Ik probeerde een [color=orange]hyperswipe[/color] op 2 dunne matjes en landde redelijk. Ik merkte echter kort daarna dat m'n rechter enkel compleet FUCKED aanvoelde. Thuis nog steeds last van bij het strekken van m'n enkel.
Song of the day: Manegarm - Sigrblot

[size=24][color=red][b]7[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 28 December 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 28-12-2008 20:44

2 dagen achter elkaar plyo, quite injured too. M'n rechter schouder voelde pijnlijk, m'n rechter enkel en grote teen waren ook niet best. Ik ging dan ook vooral wat relaxtere stuff oefenen... no corks and stuff today.

- [color=orange]Doubleleg otherside:[/color] I landed one haha! Ik begon met wat pop360's aan beide kanten en ik voelde dat het mogelijk was. Ownt - het was ook geen popsetup, maar echt 360 techniek. Work on this!
- [color=orange]Crescent540:[/color] Ik zat 360's aan mn badside te doen, toen deed ik per ongeluk feilong. Toen wilde ik t laten tapen, deed ik een crescent540. Epic! Ben daar zeer tevreden over, moet ik in de toekomst meer mee doen.
- [color=orange]Hook_pop360/poptornado:[/color] Wat basic stuff geoefend, ging wel lekker. Die tornado voelde aggressief, maar ik ging wel zeer horizontaal tijdens de kick. Weird! Ook wat [color=orange]tornado_pop720's[/color] geoefend, niet briljant maar de flow was er.
- [color=orange]540/c720:[/color] Beide gingen redelijk awesome, vooral een c720 - SLASH! Vanaf hier ging de sessie een beetje downhill.
- [color=orange]Frontflip_aerial poging:[/color] Lange tijd sinds mn laatste fronts, maar ze gingen best oke. Gewoon erin rennen en stompen, mijn runup is vaag met de kleine stapjes. Ik was 1x close met de aerial, but it wasn't good enough. Keep trying!
- [color=orange]Illusion kick failure:[/color] In theorie is de trick zo simpel - doe btwistsetup, spring eruit en doe een soort 360. In de praktijk voer ik hem zwaar crappy uit en komt de kick direct van de grond af. Ik moet STALLEN en dan pas kicken. Deze trick irriteerde me BEHOORLIJK vandaag, dammit. I want it good!

Voor de rest wat fulltwist stuff geoefend... 1 [color=orange]cart_hyperfull [/color]ging goed, aan het einde lukte het totaal niet meer. Toen ik echt op [color=orange]CART_fulls [/color]ging letten gingen het wat wazig: bij de hyperfull denk ik vooral aan roundoff als ik de cart doe, en nu zat ik dus echt aan cartwheel te denken. Ik kwam hoog maar het voelde freaky. Ook nog wat [color=orange]doublebtwists into foam [/color]geoefend op het eind, ik kwam redelijk close maar zeker niet goed genoeg. Ik moet me wat compacter maken, m'n benen steken te veel uit. Doordat ik 2 ''nieuwe'' trick heb geleerd, ownde deze sessie wat meer als de vorige 2.

Song of the day: Thyrfing - Mjolner

[size=24][color=red][b]7,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Vrijdag 2 Januari 09 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 03-01-2009 10:52

Eerste sessie van 09, en helaas begon die niet al te best haha. Ik deed eerst wat redelijke [color=orange]brandy_flashes[/color] en [color=orange]roundoff_fulltwists[/color]. Ik was niet heel erg warm toen ik kort daarna [color=orange]hyper360_jacknife[/color] probeerde. De jacknife had goeie extensie, maar door de plotselinge torque en effort die ik erin zette verrekte ik m'n lies ontzettend. Dit was binnen de eerste 10 minuten dat ik trickte. Oorzaken zijn vooral: niet warm genoeg en te weinig gestretched. Handige reminder :P

Was wel jammer dus, omdat ik vooral aan m'n aerial en kicking tricks wilde werken. Door die pijn kon ik alleen nog maar flips en stuff doen waarbij m'n benen dicht bij elkaar bleven. Stuff die goed ging:
- [color=orange]Roundoff_full & 1.5full poging[/color]: Deze heb ik in de foampit geprobeerd - bij de full probeerde ik echt goeie techniek aan te houden, en dat hielp. Als ik deze techniek kan meenemen op de grond zal t me een stuk beter afgaan. 1.5 full poging was grappig maar ik twistte gelijk van de grond en had afwijking naar rechts.
- [color=orange]Corks:[/color] Eerst een stuk of 4 redelijk geland wat me happy maakte (eindelijk controle?!). Toen wilde ik [color=red]cork_aerial[/color] proberen en ik begon de cork te crashen. ARGH. Dit deed behoorlijk veel pijn aan m'n rechter [color=blue]enkel,[/color] die korte landingen. Na 3 crashes had ik er 2 matig geland door goed het been omhoog te zwaaien... helaas is de consistentie nog ver te zoeken dus.
- [color=red]Gumbi_gainer:[/color] Ik ging marco de raiz uitleggen en begon toen over de gumbi (prereq). Het ging hem goed af, en ik ging meedoen. Gumbi_gainer gedaan, maar dat kon ik al. Dyko zei dat ik bij m'n gumbi meer moest reachen alvorens ik m'n eerste hand op de grond zette.
- [color=orange]Doubleleg both sides:[/color] Goeie kant ging goed, en ik ging slechte kant attempten op een stapel matjes. Grappig genoeg landde ik ze daar al. Toen op plyo gewoon geprobeerd, en iedere keer geland. Ze zijn nog niet helemaal goed, maar wel hoog. Ownt!

Nog 2 doublebtwists into foam geprobeerd, maar dat stelde weinig voor. Alsnog was het een redelijke sessie geworden, maar echt verrot van de plotselinge lies-blessure en de vreselijk zeurende pijn in m'n rechter enkel. Ambi doubleleg ftw!

Song of the day: Manegarm - Hemfard

[size=24][color=red][b]7[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 15 Januari 09 @ RAI

Bericht door Tatsumaru » 16-01-2009 00:05

Getricked bij RAI: van tevoren heb ik nog ongeveer een uur krachttraining gedaan (vooral pushpresses, pullups maar ook wat squats en leg press) dus ik was benieuwd wat de tricksessie ging brengen. Verassend genoeg bracht het best veel goeds.

Ik begon een beetje met het gevoel dat het niks zou worden. M'n kicks, die ik graag wil verbeteren, gingen niet echt lekker. Decent enuff, but still: [color=orange]540, aerial c720, 360's, enkele crescent540, axe2aerial[/color] (wilde tornado_axe2 doen, ging niet) - all not up to usual standard. Toen ging ik maar flipstuff doen e.d. Ik begon met wat [color=orange]gumbi en raiz [/color]practise, dat best wel oke ging (gumbi dan). Ik kreeg het gevoel voor een ''correcte'' raiz, maar ik landde em nog net niet. Aan het eind van de sessie ging de gumbi wel beter, met meer arch. Ik heb een aantal keer [color=orange]gumbi_gainer[/color] en ook een vage [color=orange]gumbi_gainerswitch [/color]gedaan.

[color=orange]- Roundoff_backflip_backflip:[/color] W00t, voor het eerst de vaart meegenomen naar een 2e backflip. Toen ik hem wilde laten filmen ging ik zelfs direct door naar de 3e, maar ik gebruikte m'n armen daar totaal niet en crashte op m'n knieeen. Toch iets nieuws, en redelijk vets. Roundoff_back_full proberen next?
- [color=orange]Pivot Cork:[/color] Pivot gainer ging oke, dus ik besloot de cork te proberen. Ik heb em nog nooit geland in Rai. Ik kwam een aantal keer close, maar het mocht niet echt baten. Toen ik de techniek weer ging visualiseren (wat ik de voorgaande dagen ook thuis deed) deed ik het steeds beter: been harder schoppen, HOOGTE en stuff. Ik landde 1, toen quitte ik met de pivot takeoff. Ik ging jstep voor fun proberen.
- [color=orange]Jstep cork:[/color] Na tips van Julian en Lucas, die gingen over voet placement en het keihard omhoogschoppen van het zwaaibeen, kwam ik aardig close. Ik landde de 3e. En 4e. En 5e. En zelfs de 6e. Ik landde alle jstep attempts! Dit waren m'n eerste jstep corks sinds m'n eerste ooit op gras (haha) en een stuk of 4-5 op plyo. Nog nooit zo consistent gedaan! Ze waren niet supermooi, maar het mocht er zijn - hopelijk verlies ik de techniek niet, I wanna try it on plyo!
- [color=orange]Scoot_cork:[/color] Omdat corken goed ging, en ik Julian scootgainers zag doen, wilde ik scootcork proberen. Ik landde de 3 pogingen na 2 crashes, w00t! Iets totaal nieuws. Ik landde 1 in een swing houding, en m'n 2 pogingen daarna wilde ik doorswingen, maar dan fuckte ik m'n cork op. Ik stopte na 2 crashes: enough corks for today, ik was er blij mee.

Voor de rest had ik nog wat crappy btwists en double leg gedaan. Oh, en op het einde [color=orange]sideflips[/color] geoefend met de Julian takeoffstyle: 2 ervan gingen goed. GO UP haha. En ren als een gek! Doordat ik 3 best wel nieuwe dingen heb geleerd (roff_back_back, jstep cork, scoot cork), was het een zeer geslaagde sessie. Zeker omdat ik al moe was van krachttraining.

Estimated time spent tricking: 60-70 minuten?
Song of the day: Tyr - Hail to the Hammer

[size=24][color=red][b]9[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 25 Januari 09 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 26-01-2009 00:21

W00t, gister fitvak praktijkexamen gehaald. Nu kan ik me weer focussen op better stuff. Tricking today was ok, not that great. People were starting to toss insane stuff and I didn't have anything to contribute - that mindset is horrible but that's how it was today. Ik eindigde de sessie met een [color=red]BUSTED KNEE[/color] omdat ik all-out in fatigued state een aerial_full ging proberen die al gedoomed was om te falen: I was exhausted. Ah well: learn from mistakes.

Wat ik deed: best wat goeie [color=orange]360 en doublelegs[/color], [color=orange]360_dleg [/color]was ook wel aardig. [color=red]Aerial_flashkick, sideswipe_flashkick, 360_540 en cartwheel/gumbi_gainer[/color] gingen goed - zelfs een [color=orange]aerial_full[/color] gedaan die redelijk clean voelde. Ik wilde eigenlijk gmswipe doen maar opeens klikte het haha. Ondermaatse [color=orange]cartwheel_hyperfull [/color]gedaan en een paar heel erg slecht [color=orange]roundoff_fulls[/color], back to the drawing bord with those. [color=orange]Btwist_hop_gainer[/color] gedaan, which was cool. Beste van de dag waren de [color=orange]flash_gainerswitches[/color] die best mooi waren. 3 of 4 van gedaan: control gained!

Geen zin om stuk voor stuk te bespreken this time: ik had vandaag een paar simpele goals, maar die had ik uitiendelijk niet gedaan. Which sucks a large amount of ass. I wanted to do: cork, scoot_cork, gainerswitch_gainer, aerialstuff, more kick stuff. Next time.

Ik wilde ook aerial_flash_flash, maar dat mocht niet echt baten. En die aerial_full op het laatst was gewoon dom om te doen, maarja. Decent session, but not that great. Nope.

[b][size=24][color=red]6,5[/color][/size][/b]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 1 Februari 09 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 02-02-2009 11:34

Late sessie, 17:00 tot 18:30. Misschien was dat de reden dat ik me niet zo geweldig voelde. Ook was de belachelijke spierpijn in m'n benen niet nodig, maarja haha. Ook had ik last van m'n rug voor een of andere reden. Mediocre sessie.

Ik wilde vooral [color=red]aerial[/color] stuff doen, maar laat dat nou net niet verstandig zijn als je benen zo brak zijn. Helaas dus. Aantal [color=orange]360_dlegs [/color]gedaan, waren niet slecht maar niet super. M'n [color=orange]aerial_full/btwist [/color]was ook damn lelijk. Wasn't feeling any [color=red]roundoff stuff[/color] today either.

- [color=orange]Hook_aerial_pop360/tornado:[/color] Dit een beetje geoefend, ging wel nice. Ik had alleen een pijnschok in m'n rug iedere keer na de hook, dus die zag er vaak crappy uit.
- [color=orange]Feilong:[/color] Ik zat 360's behoorlijk te drillen (o.a. 360_aerial) en besloot weer eens feilongs te proberen. Gingen eigenlijk best goed, maar ik moet goed letten op die 1e kick, dat die niet CRAP word. KICK-KICK. Blijf rechtop bastard!
- [color=orange]540 otherside:[/color] M'n [color=orange]goodside 540[/color] zoog vandaag (where was the HEIGHT?) maar dat terzijde. Ik had na een aantal pogingen de techniek om op het schoppende been te landen, maar m'n bovenlichaam ging met dat been mee: turning it into a laidback 540. Heel vaag. Rechtop blijven dus. [color=red]Badside c720[/color] was lol, maar ik was wel close (off balance crashes).
- [color=orange]Jstep cork:[/color] Het enige van de dag waar ik echt mee tevreden was. M'n eerste poging was damn close, 2e crash... daarna landde ik ze allemaal. Niet even goed, maar de laatste was damn hoog - ik begreep de techniek goed op dat moment. Ik moet gewoon comfortabeler worden met die jstep takeoff en dat been echt HARD omhoog schoppen. Een stall en dan een aggressieve twist = win. Keep practising it I guess!
- [color=red]Doubleleg hook practise:[/color] Dit was in de foampit, landed op een dikke mat. 1 of 2 zagen er redelijk ok uit, maar ik kan die hook er niet echt uit rollen, m'n lichaam is zo gepositioneerd dat ie een rare sidekick maakt. Gotta work it zodat ie er echt uitrolt: open up hips moar. Ook meer aan de dleg motie denken, Tom zei dat m'n pogingen de dleglook verloren na een tijdje.
- [color=red]Barani in foam:[/color] Dit was de eerste keer dat deze trick me een beetje ''goed'' afging. M'n eerste pogingen waren laughable, maar ik kreeg toen tips van ''Bonno'' en de goeie turndude. Bij Barani moet ik denken aan een ''roundoff beweging'' met m'n armen. Ook moet ik niet proberen te ''kaatsen'', maar bij dit soort dingen om rechtop af te zetten. --> I <-- zo dus zijn tijdens takeoff, helemaal recht. Toen ik dat probeerde werkte het sweet.

Mja, alright sessie, kinda crap due to soreness and annoyances in my back. Cork ftw!

Song of the day: Primordial - Empire Falls and WINTERSUN

[color=red][size=24][b]6,5[/b][/size][/color]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Plaats reactie