Tatsumaru logboek

Sessie logboeken.
Plaats reactie
Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Di 14 Oktober @ somewhere near

Bericht door Tatsumaru » 14-10-2008 18:53

Weer mooi weer, vreemd. Wel vreemd dat het gras alsnog iedere keer zeer vochtig is, minder nice. Degelijke sessie, m'n school was snel afgelopen dus ik had er wel zin in.

Ik had een hele mooie [color=orange]backflip[/color] op tape, en [color=orange]flashes [/color]gingen ook nice. Aerials voelden minder goed vandaag dus ik deed er weinig mee. Ik heb weer niet gestretched van de voren wegens een tijdslimiet - vandaar waarschijnlijk de crappy aerials. Ik had wel wat enkel-rotaties moeten doen, want nu na de sessie is ie OPGEBLAZEN haha. Ook heb ik m'n lies een beetje overrekt : (

- [color=orange]Standing double flash poging:[/color] Jammer, m'n eerste poging was heel goed. Ik had een duidelijke flash die geswitched werd, maar de landing was net te kort en ik viel op m'n knieeen. Dit gaf een behoorlijke shock aan m'n enkel waardoor ik de andere pogingen te veel fear had om op goeie techniek te leren. Resultaat: lelijke backflips en flashes geland op m'n andere been. Crap dus. Maar de eerste was een heel erg mooie poging.
- [color=orange]Aerialtwist_flashkick:[/color] Opgebouwd als aerial > webster > atwist. Webster was mooi, en atwist ging op het begin nice, dus ik dacht ''flashen!''. Eerste was gelukt, maar wel met hoppauze ertussen. Tweede ook, maar daar was het meer een rare semi-layout backflip. Toen ik em echt direct wilde lanceren landde ik de atwist heel verrot en pijnlijk voor de enkel. Daarna nog eens precies hetzelfde: HOLY CRAP. Nog steeds erge last van, niet goed haha.
- [color=orange]360 practise / Feilong / Pop720:[/color] Effort in basics gooien ftw! Voor m'n gevoel kon m'n 360 nog wel wat hoger maar hij zag er nice uit. Ik doe echter helemaal niks met m'n andere been, die zit een beetje vaag in de lucht. Daarna feilongs: waren nice en snappy, maar ik moet goed blijven letten op die eerste kick. Eerste p720 was meh, tweede was goed. Helaas bleef het daarbij, want die daarna kwamen zogen.
- [color=orange]720double pogingen:[/color] Ik heb 2 pogingen gedaan waarbij er mogelijkheid was voor een kick, mits ik sneller had gedraaid. Ik merk echter dat ik met m'n bovenlichaam naar beneden ga, als een soort dleghook. Volgens mij moet ik rechtop blijven haha? Maar goed, er was een vorm van progress ook al was er geen 2e goeie kick. Toen ik hierna nog wat 720's wilde proberen leek m'n lies te zijn gesnapped: pijnlijk dus.
- [color=orange]Backhandspring:[/color] Ze voelden verrot maar op tape waren ze okee. Ik deed er een paar met m'n benen veel te wijd en een paar waarbij ik te ver omhoog spring. SPRING NAAR ACHTEREN, LOCK DE ELLEBOGEN NIET TOT 100% EN HOUDT DE BENEN STRAK TEGEN ELKAAR.
- [color=orange]Raiz_backflip:[/color] Ik ging Sesshoumaru's ''Hah-iz'' methode proberen, met de cirkelkick als eerste stap. Dat kon ik wel goed. De tweede stap, de gumbi, lukte TOTAAL niet. Het waren belachelijke crashes haha. Ik ging dus maar gelijk voor de raiz, springend op het punt waar ik m'n hand neer zou zetten bij de kick. Het werkte wel, maar of het beter ging als m'n ''andere'' methode weet ik niet. Wel heb ik 1 raiz_pauze_backflip gedaan, jeej.

Ook heb ik 2 masterswipes gedaan die oke waren, en wat au batido's. Au batido aan m'n andere kant zuigt haha. Redelijke sessie, maar wel 2 pijnen opgelopen: damn lies en damn enkelshockage.

Song of the day: Mercenary - Redefine Me
[i]estimated time spent tricking: 20 minutes[/i]

[b][size=24][color=red]6,5[/color][/size][/b]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zo 19 Oktober 08 @ plyo

Bericht door Tatsumaru » 20-10-2008 10:25

Plyo sessie met geblesseerde enkel: vandaar dat ik weinig zin had om bepaalde tricks zoals aswitches, corks en btwists te doen. Redelijke sessie.

- [color=orange]540:[/color] Ik probeerde zoveel mogelijk hoogte en spin te krijgen zodat ik uiteindelijk 540gyro kan, maar met de huidige setup lukt dat nog niet... ik travel veel te veel zijwaars en moet meer OMHOOG.
- [color=orange]540 otherside:[/color] Grappig, het wordt gelijk een matige sideswipe. Oefenen op rechtop blijven dammit. Wel geland steeds en de potentie is er.
- [color=orange]Aerial_gms:[/color] Ik zat Felix en Tom de aerial uit te leggen en daardoor ging ik zelf letten op de keyfactors: block, keihard afzetten, armen rippen, JUMP. 1 gms erachter geprobeerd, gelijk goed geland. Jammer dat ik er niet mee doorging haha.
- [color=orange]cheat720_sideswipe:[/color] Arrr, cheat7's gingen solid, 1 gecomboed met sideswipe maar die ging off balance waardoor ik vaag crashte haha. Nice c7 tho!
- [color=orange]Raiz_gainer:[/color] Toen ik begon met de raizes waren ze best nice, maar zodra ik probeer te gaineren worden ze lelijk... wel 2 geland, maar die raiz moet getweaked en niet gecheat worden.
- [color=orange]720dub/singleleghook practise:[/color] Dit zou m'n main goal van vandaag worden, maar meh, 360's en dlegs gingen niet zo goed. Pop720 al helemaal niet, freaking lelijke spin. Bij de 720dub ga ik nog steeds into singleleg mode, en mensen zeiden dat het op een sleghook poging leek. Dammit.
- [color=orange]Hyperswipe into foam:[/color] Wel geland maar niet zo goed, dus maar niet besloten om op vloer te doen. RIP, POWER, PACE - ik had het vandaag niet.
- [color=orange]Dubatwist into foam poging:[/color] Ik maakte 1.75 van de rotatie, dus 0.25 tekort haha. Eerste been moet ik hoger op laten komen voordat ik twist! Grappig.

Sessie geindigt met een redelijke brandy_flash, maar m'n brandy is awful. Volgende week nieuwe rules met payment!

Song of the day: Mercenary - World Hate Center

[size=24][color=red][b]7[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Ma 20 Oktober 08 @ somewhere near

Bericht door Tatsumaru » 20-10-2008 16:33

Ik was opeens gemotiveerd om buiten te tricking nadat ik juji's personal random topic ding had doorgelezen, met name door de kicking en twisting page uit z'n spellbook. Ik wilde 540gyro's proberen vandaag, focussend op de arm wrap!

- [color=orange]540, c720, hook_ 540otherside:[/color] 540 dus, ging niet lekker vandaag want de kick was stroef. Bye 540gyro practise. Cheat720 ging ook niet, lelijke sloppy kick. 1 layback 540 aan m'n andere kant geland die wel oke aanvoelde: het was niet helemaal de crazy sideswipe variant die ik steeds deed. Vanuit hook practisen aan die kant werkt wel, maar het gaat niet lekker aan m'n ''goeie'' kant.
- [color=orange]Cart_front & aerial_front:[/color] Cart front voor het eerst in eeuwen enigzinds solide geland zonder gewankel en geval naar de grond (wel veel voorwaartse headbutt momentum). Toen vanuit aerial gedaan en dat lukte gewoon nice. Goed letten op die JUMP omhoog, alles moet omhoog gegooid worden. Ik had aan het eind nog een [color=orange]aerial_front_roundoff_flashkick [/color]gedaan, w00t.
- [color=orange]Roundoff flash & full vanuit staand:[/color] Als ik goed lette op JUMP gingen ze nice. Sweet ook van die full, met minimale takeoff.
- [color=orange]Scoot_gainer:[/color] Ik kan dit niet goed aan m'n andere kant, de scoot voelt dan verrot. Dus ik ging het aan m'n andere kant proberen, waar de scoot beter voelt. M'n gainer daar is minder, maar ik landde ze wel. Voor de grap ging ik een [color=orange]cork[/color] vanuit die scoot proberen, en holy crap - ik was best close! Toen ik goed ging letten op stallen kwam ik nog closer: voet-knie landing zeg maar. Helaas zwakte dit al snel af toen ik het dood ging drillen - ik ging veeeeel te lang door. Aan het eind nog [color=orange]scoot_gainerswitch[/color] gedaan, en 2 geland waarvan 1 echt solid. Alles aan m'n andere kant dus. 1 redelijke scoot_gainer gedaan aan m'n goeie gainer kant.

Was helaas geen goeie kicksessie, maar de scoot practise en aerial_front gingen wel sweeet. Op het begin ook nog wat goeie [color=orange]backflips en flashes [/color]gedaan, en [color=orange]Xout[/color] ging matig. Grappig van de scoot_cork poging, maar ik ging veeeel te lang door. Als ik eerder stopte had ik zeker weten een leuker/beter gevoel aan de sessie overgehouden. Op het moment doet m'n rechter lies zeer haha.

estimated time spent tricking: 45 minutes (te lang)
song of the day: Demons & Wizards - Heaven Denies

[size=24][color=red][b]7,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Do 23 Oktober 08 @ somewhere near

Bericht door Tatsumaru » 23-10-2008 17:17

Redelijk mooi weer, het gras was damn vochtig though! Uitglijden vermijden leek onmogelijk haha. Ik was geinspireerd door Starfoot's nieuwe sampler om wat basic stuff te doen, en vooral wat kicks...

Ik begon met wat hook practise. [color=orange]Hook_aerial[/color] vooral, en wat [color=orange]hook_540's[/color]. Ook wat [color=orange]narabongs[/color] geprobeerd, waar ik niet zo goed in ben. Ik moet wat aan die hook doen, want ik kan geen vloeiende kicks eruit doen, aerial gaat wel... toen ging ik wat[color=orange] illusionkicks [/color]proberen, maar toen ik ze terugzag was het meer een walgelijk webster/aerial hybride met kromme benen. Bah dus, ik moet daar aan werken.

- [color=orange]Cheat720:[/color] Toen begon ik met de cheat720: ik hoopte dat ze goed zouden gaan. En damn, alle c720's op het begin waren SLICEY en voelden goed aan - alsof het m'n beste ooit waren. Dit hoopte ik met m'n vorige sessie te bereiken, maar dit bewijst dat sommige dagen gewoon niet voor bepaalde tricks zijn weggelegd. Ik heb 1 [color=orange]cheat720_540[/color] gedaan, maar daar was die 540 niet zo mooi... grappig, ik heb ontzettend veel vaart na een correcte c720, maar ik kan die niet goed beheersen voor een combo. Pumping ftw, tho!
- [color=orange]540gyro practise fail:[/color] M'n 540's waren niet even goed vandaag, vreemd genoeg. Toen ik het als een gyro probeerde waren de 540's mooier, maar het leek niks op een gyro ofzo. Ik lette hierbij veel op m'n armen, op het snel recoilen ervan. Wel merkte ik dat bij een poging opeens m'n andere been omhoog ging...
- [color=orange]Jacknife practise:[/color] Ik heb vandaag de beste jacknife pogingen ooit van mij op gras gedaan. Alsnog waren de jacknifes niet heel mooi, de eerste kick was niet helemaal clear en ik had een vage positie bij de 2e kick, maar alsnog lukte het aardig. In totaal 2 redelijke gedaan, bij 1tje zakte ik door m'n hyperenkel omdat ik een onbalans-landing had - die poging had wel een nice hoge 2e kick.
- [color=orange]Parafuso:[/color] Mja die ging ook best wel uiteindelijk. Op het begin weer c360 gedaan, en daarna mijn benen aan elkaar geplakt... was lelijk op die manier. Als ik echt dacht aan EERSTE BEEN OMHOOG / KEIHARD SPRINGEN / 540BEEN TEGEN DE ANDERE AAN KLAPPEN ging het goed. Vooral hoog springen en niet de vaart eruit halen! SNAP DIE LEGS. Een paar redelijke gedaan, een paar vreselijke.
- [color=orange]Doubleleg hook FAIL practise:[/color] Ok, dlegs gingen wel aardig als ik dacht aan JUMP WAY UP AND KEEP LEGS STRAIGHT. Ik ben alleen benieuwd of ik ze punch... ik moet die digsetup beter gebruiken, want ik lack hoogte in de dleghook pogingen. Ik bail sowieso uit die hele dleg en val op m'n zij. DLEG MOTIE STRAK HOUDEN, HOOKEN. M'n bovenlichaam gaat ook ondersteboven bij de poging, wat niet goed kan zijn. GOAL VOOR OP PLYO. De laatste paar pogingen waren trieste, lelijke sideflip achtige dingen. DOE EEN DOUBLELEG.
- [color=orange]Roundoff full:[/color] Oh gawd, what went wrong here? Dit waren zeker m'n lelijkste fulls ooit, en een tijd terug had ik ze nog goed. Die roundoff was niet eens meer een roundoff, maar mega gecheat. Ik leun ook echt direct in die twist en ipv dat ik m'n armen over me heen gooi naar een zijkant, gooi ik ze direct naar een zijkant. Daarbij zijn ook nog eens m'n benen krom en het ziet er gewoon niet uit. Ik moet echt die hele techniek verbeteren... [color=red]LAYOUT / TWIST [/color]= goal voor op plyo.
- [color=orange]Scoot_gainerswitch poging otherside:[/color] Die scoot gainer aan de andere kant voelt toch wel grappig en sterk, en ziet er mooi uit op tape (switch poging vooral). Ik heb ze echter niet goed geland: ik zakte door m'n enkel heen, en de 2e keer was dat behoorlijk pijnlijk (atwist-shock achtig). Mooie poging still... maarja, jammer van de pijn: ik snap ook niet dat ik zo vaag land, de hoogte is er. Speed?
- [color=orange]Gainer practise beide kanten:[/color] Sessie afgesloten met een pivot gainer aan beide kanten. Ik weet dat ik m'n otherside gainer vorige keer niet goed kreeg, maar vandaag landde ik die 2e poging toch wel oke. Niet te veel denken over footplacement, gewoon doen haha.

Voor de rest nog wat lelijke [color=orange]aerial/cart_fronts[/color] gedaan (bah, vorige keer waren ze echt mooi) en wat mooie [color=orange]roundoff_flashes[/color]. Op een gegeven moment wilde ik [color=orange]tornado_doubleleg[/color] oefenen (Starfoot als inspiratie), maar dat ging niet... tornado aan andere kant even tweaken (goeie kant 540 gaat dus de andere kant op van dleg haha).

Goals plyo: [color=blue]flash_flash / aswitch voor swingthrough / aerial_gms / axe2aerial_gms / roundoff full techniek overhaul / btwist_gainer practise / 540gyro / dleghook[/color]

Song of the day: Demons & Wizards - The Whistler
[i]estimated time spent tricking: 35 minutes[/i]

[size=24][color=red][b]7,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zaterdag 25 oktober 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 26-10-2008 01:16

Plyosessie, en ik had redelijk wat goals in m'n hoofd, waarvan er uiteindelijk 1 is gelukt. Yay! Na de sessie nog een kleine wet-grass sessie gehouden voor de lol (gemiste trein).

Ik begon de sessie met wat basics zoals altijd en voelde me in het algemeen zwaar/stroef - waarschijnlijk omdat ik me opgeblazen voel door het eten haha. Ook heb ik deze week weinig gestretched ivm met leren, daar merkte ik ook wat van... alsnog een aardige sessie. Ik heb een [color=orange]aerial_frontflip_roundoff_flashkick[/color] gedaan omdat Oddy zei dat ik m'n aerofront moest doorlinken. Voelde goed en had een goeie flow! [color=orange]Doubleleg[/color] was mehmeh, dus dleghook ging vandaag niet proberen. Ik vind het overigens jammer dat ik meer [color=orange]punchdleg[/color] doe dan popdleg.

- [color=orange]Axe2aerial_hop_gainer:[/color] Aerials voelden goed, axe2aerials ook - goed denken aan keihard afzetten en veel energie erin stoppen werkt. Ik had een [color=orange]aerial_gms[/color] gedaan, gelijk geland, ook al was het een beetje sloppy. Potentie was er om de axe2aerial door te zwaaien, dus ik probeerde het. Uiteindelijk heb ik na 4x proberen een axe2aerial_gainer geland met een hop ertussen: redelijk goed. Ik merk dat ik m'n been gewoon pauzeer na de axe2aerial, als ik em hard doorzwaai is de mogelijkheid tot [color=red]axe2aerial_gmswipe[/color] er... meer kracht, doorzwaaien en landen met bovenlichaam naar boven!
- [color=orange]Flashkick_gainer:[/color] We noemen het dan wel flash_flash maar technisch gezien is het een swinggainer haha. Was eng om te doen, maar ik moest en zou het landen... eerste poging had goeie flow: ik bailde de gainer door naar de grond te reiken en viel op m'n knieeen. Tweede poging was geflashed, maar ik ging te ver naar voren en zakte door en viel. Derde poging geland in een soort rechte gainerpositie! 4e en laatse van de dag was ook geland en meer geflashed. [i]Belangrijk voor deze move: commitment! En zorg ervoor dat de 1e flash goed is, dat landingsbeen moet echt goed onder je zijn voordat je doorzwaait (tip van juji, haha). [/i] 1 GOAL BEHAALD!
- [color=orange]Cork:[/color] FAAL. Beide pogingen. Als ik het zo terugbekijk snap ik de crash niet. Meer stallen en been omhoog kicken geloof ik, meer gainer-twist-gevoel krijgen. Ik crash gevaarlijk zo, haha.
- [color=orange]Parafuso: [/color]Ging eigenlijk best nice, ik snapte m'n benen eerder als vorige keer op gras. Nog meer hoogte krijgen tho, meer jump!
- [color=orange]540_scoot_gainer:[/color] Grappig, ik probeerde ook [color=red]scoot_cork[/color] aan die kant net zoals laatst, maar dit keer stalde ik niet. Kwam redelijk close. Afijn, 540_scoot_gainer is eindelijk een ander soort combo die ik met m'n 540 kan doen. De combo is veeeel te traag, maar het ging met iedere poging beter. Ik moet voor deze m'n 540 niet te ver overroteren.
- [color=orange]Gainerswitch practise:[/color] Ik wilde em swingen, maar het zat er niet in. Als ik land stopt het swingbeen gewoon achter me - ik moet hem doorhalen dammit! Ik heb genoeg vaart en land met borst enigzins hoog maar ik STOP gewoon haha. Ik was ook behoorlijk moe op dit punt.


Ook nog kort cheat720's en een sideswipe gedaan. [color=orange]Cheat720 [/color]was wel nice, vooral als ik goed op pump focus haha. [color=orange]Sideswipe [/color]voelde niet zoo lekker vandaag. Tussendoor nog een [color=orange]aerial_full[/color] (matig goed) en [color=orange]roundoff_full[/color] gedaan... vreselijk hoe ik die roundoff cheat: ik ga binnenkort een sessie aan die roundoffs toewijden - dit kan zo niet langer haha. [color=red]Aerialswitch_gainer[/color] zat er ook niet in vandaag, de aswitch ging redelijk oke maar niet lekker genoeg. Volgende keer meer! Toch, vandaag flash_gainer geland, en axe2aerial_hop gainer! En Dyko was freaking close met dubbtwist haha, damn!

[size=24][color=red][b]8[/b][/color][/size]

PS: Na de plyosessie een korte grassessie gedaan op ONTZETTEND nat gras, omdat we de trein dus misten. Ik heb hier weinig bijzonders gedaan, maar wel iets gedaan dat leek op Starfoots vage [color=orange]scoothybride[/color]. Zag er aardig uit. Voor de rest goeie aerial_front, scoot_gainer en axe2aerial net aan geland haha.

Song of the day: Dat nummer wat Dyko had gebruikt voor die mini gras-sessie sampler haha. Brainstorm ftw!
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 6 november 08 @ Rai

Bericht door Tatsumaru » 07-11-2008 00:07

Voor het eerst sinds laaaang weer eens getrained bij RAI - was een geslaagde sessie (ook al bleef ik veels te lang). Ik had al een tijd niet getricked voor m'n gevoel en dat was verrot. Ik had gister op training nog wat aerials, axe2aerials en backflips gedaan op harde concrete vloer maar dat ging allemaal net aan, ik begon dus al gedachten te krijgen van ''shit ik kan het niet meer'' haha. Nonsense!

Was lekker rustig op het begin. Wat [color=orange]hook_540's[/color] en [color=orange]scoothook_540[/color] gedrilled, ik geloof dat ik weet hoe ik die hook beter moet gebruiken nu (geen crescent doen haha). Met die ''scoothook'' moet ik letten op betere extensie! [color=orange]Aerials en axe2aerials [/color]gingen sweet, en ik heb 1 zwaar vette [color=orange]aerial_gms [/color]gedaan op die harde matjes, voelde goed. Tweede poging was minder en zakte ik door, helaas. Axe2aerial_gms binnenkort? [color=orange]Gainers [/color]gingen niet zo vandaag, komt vooral omdat ik het afzetten op die dikke matten zo verrot vind. Op het begin nog wat nette [color=orange]websters[/color] gedaan die mooi hoog waren. [color=red]Axe2webster [/color]poging was FAIL, totaal geen jump. Ook [color=orange]doublelegs [/color]gedaan en die waren sweet en hoog met rechte benen!

- [color=orange]Pop360_pop540:[/color] Ik wilde eigenlijk 360_dleg doen, maar het werd meer een pop540. Grappig, als ik hem hard tweak zag ik de potentie van 360_dleghook. De dleg durfde ik niet zo goed te doen ivm met dunne matjes.
- [color=orange]Flashkick_masterswipe:[/color] Totaaaal niet vloeiend, maar wel geland haha. Ik moet leren direct m'n been door te zwaaien naar die masterswipe. De laatste poging hiervan was ook niet zo slecht, moest gewoon wat sneller. [color=red]Flashkick_masterswipe_frontflip[/color] in future!
- [color=orange]Brandy_back/flash:[/color] Voor het eerst voelde m'n brandy nuttig. Ipv een rennende setup had ik slechts 3-4 stappen en dan een opwaartse explosie. M'n benen kwamen redelijk correct neer maar alsnog zijn ze voor een split second gebogen in de lucht (lelijk). Ik was wel blij dat ik ze voor het eerst ooit echt goed onder controle had! Stuk of 3 gedaan.
- [color=orange]Roundoff_macaco:[/color] 1 handed slanted bhs dus... Steve made me do it. Voelde best goed en ik zie dat roundoff_bhs niet ver weg is op deze manier. Ziet er ook wel vet uit zo.
- [color=orange]Macaco_hyper9/full poging:[/color] Niet geland, maar de h9 poging zag er verassend nice uit. De full was redelijk close maarrr ik twist te snel. Eerst hoogte, dan twist. Mee doorgaan!
- [color=orange]Cart_hyperfull poging:[/color] Mek, ik kon ze niet al te lang geleden op gras maar hier lukte het gewoon niet. Komt vooral door dat opstapje naar die matten, is een vage switch om om te zetten. Ik land te snel / ik krijg nauwelijks hoogte omdat ik direct twist zonder echt omhoog te gaan. Aan werken!
- [color=orange]Roundoff_fulltwist practise:[/color] Samen met Lucas roundoff full getweaked. Ik was altijd pissed off naar m'n gecheate roundoff, en hier had ik het lef om de twist te stallen. Dit is voor mijn gevoel goed gelukt vandaag, m'n benen waren bij de roundoff recht naast elkaar ipv vage cartwheel form. Ik leun echter DIRECT naar achteren waardoor ik geen hoogte krijg. Maar ik heb iig 1 deel van de techniek gecorrigeerd, nu nog de HOOGTE krijgen! Hier ben ik echt lang mee bezig geweest.
- [color=orange]Brandy_fulltwist:[/color] Ik heb geloof ik nog nooit echt een brandy_full gedaan, alleen aerial_fulls. Ik heb 1 slordige vandaag geland na een stuk of 5 gecrashed te hebben. Brandy was redelijk powerful, fulltwist begon goed maar daarna leek het alsof m'n benen niet eens wilden proberen te landen haha. Aan werken!

Wel een geslaagde sessie dus. Aerial_gms was echt nice, dlegs waren hoog, flash_mswipe was grappig, GOEDE brany_flash en een deel van m'n fulltwist techniek gecorrigeerd. Ik ga hier vaker trainen in de winter! Helaas was ik vandaag alleen omdat Felix & Lars beiden hadden afgezegd. Ik ben ook te lang gebleven haha, 16:30-19:30. Volgende keer bij RAI: Cheat720 & Cheat9 / Flash_mswipe verder / Hyperdleg practise (voor dleghook) / HOOGTE bij roundoff full / macaco stuff!

MORGEN HEIDENFEST!

time spent tricking: 120 minutes (way too freaking long)
Song of the day: Eluveitie - Inis Mona (TOMORROW FTW!)

[size=24][color=red][b]8,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 13 november 08 @ Rai

Bericht door Tatsumaru » 13-11-2008 23:14

Sessie bij RAI: helaas niet zo geslaagd als de vorige keer. De sessie was ook van korte duur. Hier zijn 2 redenen voor: al heel vroeg had ik ontiegelijk veel last van m'n lies. Hetzelfde gebeurde me vorige keer. Ik denk dat dit komt doordat ik minder heb gestreched afgelopen 2 weken, en m'n warmup was niet voldoende - daarnaast is het daar ook gewoon koud als je stilstaat. Reden 2 is dat ik ontzettende buikpijn had, geen idee waar dat vandaan kwam, maar dat verpeste echt alles. Ik zou de sessie behoorlijk laag raten als het niet was voor 1 nieuw ding...

Ik begon de sessie met [color=orange]aerials[/color], en die waren dan ook behoorlijk goed met veel kracht in de jump. Ik was vandaag vooral van plan aerial based stuff te doen, en ook aswitch_gainer misschien proberen (kwam er niet van tho). [color=orange]Axe2aerial [/color]ging aardig, [color=orange]reverse aerial[/color] ging goed toen ik Dyko's btwist achtige setup gebruikte (ftw). Van staand ging dat een stuk minder.

- [color=orange]Brandy en axe2brandy pogingen:[/color] Brandy ging minder als vorige week, dus geen brandy_backflips vandaag. Sowieso zijn ze nog steeds lelijk, als ik de frame pauzeer zit ik als een sandwich bij elkaar op het moment dat m'n voeten de grond raken. Ik was close bij axe2brandy: ik landde ze zeg maar, maar door een tekort aan hoogte viel ik vervolgens naar m'n knieeen. Meer JUMP en force erin, ik was te lui ermee.
- [color=orange]540, c720, c9:[/color] 540 gaat lekker als ik focus op SPRINGEN en HARD AFZETTEN. Ik merkte dat als ik daar niet op focuste, dat ik dan een korte landing had. Cheat720 was meh, ik verrekte bij deze vooral m'n lies (te koud). 2e was redelijk ok, maar daarna niet gedaan. Vanaf hier begon de pijn dus.
- [color=orange]Cheat9 poging en backside9 practise:[/color] Ik besloot c9 te proberen met dezelfde mindset als voor de c720, met de pump dus. M'n serieuze pogingen waren niet eens zo slecht, maar ik landde gewoon op mijn aars zonder kans om daadwerkelijk te landen. [color=white]Julian heeft me een tip gegeven om de kick te oefenen: je faced je back naar je target, en dan doe je de popsetup, waarbij je die kick er zo als een c9 uit probeert te krijgen. Handen dicht bij je houden voor de wrap, en je target spotten. Dit werkte wel enigzins: ik ga het vaker oefenen. Ook is me bij Oddy opgevallen dat hij nauwelijks pumped: hij houdt die eerste knie hoog en op het laatste moment vliegt er een grote kick uit. [/color]Next time!
- [color=orange]Gumbi practise:[/color] Lucas zat dit te doen, en ik besloot dat ik het ook wilde proberen. Hij heeft me verteld dat het basically een arched cartwheel vanuit cheat setup is. Dit werkte enigzins als een wonder, ook al voelde het heel vreemd en onnatuurlijk om in de cartwheel setup te duiken vanaf de cheatsetup. Maar goed, uiteindelijk is het nog niet echt een gumbi, want ik moet m'n rug meer archen: maar er is progress! Ik begrijp de techniek. Ik heb ook een aantal [color=orange]gumbi_gainers[/color] gegooid, maar dit komt omdat ik cartwheel_gainer een aantal keer heb geoefend in het korte verleden haha. Jeej, het enige nieuwe!

Mja, daarna voelde ik me zo slecht dat ik besloot te stoppen. Helaas een slechte sessie, maar ik vind: als je iets nieuws leert, is het alsnog goed geweest. Vandaar de voldoende, haha.

time spent tricking: 30-40 minutes or something, maar heeeel weinig gedaan vergeleken met normaal
Song of the day: Primoridial - The Coffin Ships... daarnaast zit Thyrfing - Home Again steeds in m'n hoofd.

[size=24][color=red][b]5,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 16 november 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 16-11-2008 23:19

Een redelijk plotselinge sessie: opeens werd ik gebeld door Tom dat de zaal er was, en moest ik me redelijk haasten. Eenmaal daar aangekomen bleek het mega druk te zijn: ik baalde lichtelijk. Alsnog was de sessie redelijk productief, ook al bleef ik vooral in 1 hoekje.

First thing: cheat720's zijn gevaarlijk voor m'n lies opeens. Ik wilde hem vaker doen vandaag, maar na 1 rustige poging voelde ik m'n lies al. Ik moet voorzichtig zijn met deze tricks.. anyways: ik heb eigenlijk best veel goeie stuff gedaan, waar ik kort over ga zijn. [color=orange]Aerial_gms [/color]vanuit korte aanloop ging echt goed, [color=orange]brandy_back en brandy_flashkick[/color] waren beide best wel goed, [color=red]flashkick_gainer[/color] in 1 keer aardig geland.[color=orange]540 [/color]ging heel erg hoog en powerful vandaag, en de [color=orange]360's en doublelegs [/color]ook. Ik heb 2 [color=orange]360_dleg's [/color]gedaan, waarbij de laatste redelijk vanuit een 1-stap aanloop was (en daardoor wat minder).

- [color=orange]gumbi_gainerflash:[/color] Was ook wel goed, ook al is het nog steeds eigenlijk een cartwheel - ARCH DIE RUG. Ik ging proberen hoe het zou zijn zonder handen: dan zou het een soort [color=orange]raiz [/color]moeten zijn. Het lukte niet erg vandaag, maar de mogelijkheid is er... proberen te springen op het moment dat ik m'n handen neerzet!
- [color=orange]Standing fulltwist poging:[/color] 2 maal geprobeerd, op m'n knieeen. Ik heb de twist redelijk goed te pakken, maar bij de eerste begon ik de spin veels te vroeg waardoor ik m'n hoogte elimineerde. De tweede had al wat meer jumping power en potentie - mee doorgaan!
- [color=orange]1handedbhsslant_flashkick:[/color] Hah, bij Rai lukte de flash niet eruit, maar hier wel! Toch iets nieuws. Ik moet [color=orange]roundoff_1hbhs_flash[/color] doen.
- [color=orange]Roundoff techniek practise:[/color] Van Nordin een aantal nuttige tips gehad voor de roundoff. Als ik de roundoff enter, moet ik m'n armen OMHOOG hebben. Oefenen op een rechte lijn helpt. Als ik omhoog ''kaats'' moet ik beide armen als eerst RECHT naar boven gooien: ik heb nog een vage afwijking dat m'n linker lager gaat als m'n ander.
- [color=orange]Roff_layout en cheated roff_full:[/color] Roundoff layout ging steeds beter naarmate ik die techniek tips ging toepassen, maar ze waren nog steeds niet zo goed mogelijk. Aan het eind heb ik nog 1 lompe fulltwist gedaan met slechte roundoff techniek: back to the drawing board for this one - bij Rai durf ik de stall beter te oefenen.

Niet veel nieuws, maar toch wat nuttigs opgestoken en een wijze roundoff les gehad. Een veel betere sessie als die van laatste donderdag...

Song of the day: Thyrfing - Mjolner en Finntroll - Nedgang
time spent tricking: 1 uur en 45 minuten

[size=24][color=red][b]7,5[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 20 November 08 @ RAI

Bericht door Tatsumaru » 20-11-2008 23:13

RAI sessie met Furiku, was redelijk geslaagd! Aan het einde van de sessie liep ik helaas wel weg met behoorlijke pijn in m'n linker enkel (fullstuff) en duim (corkcrash).

We begonnen met wat kicks op de dunne matjes. [color=orange]Scoot_pop360 en 540's [/color]gingen aardig, ook [color=orange]scoot_pop540[/color] gedaan. Ik had vanaf dit moment behoorlijke pijn in m'n enkel omdat ik de 540 vreemd landde. Verder nog wat [color=orange]cartwheel_fulls [/color]gedaan, poging tot [color=orange]cartwheel_bs9kick[/color] (was gewoon fullround) en [color=darkred]macaco_full [/color]geprobeerd maar gecrashed.

- [color=orange]Standingroundoff_macaco_backflip:[/color] Ook met flashkick gedaan, voelde wel vet. Dankzij deze had ik de courage om een bhs achter de roundoff te plakken.
- [color=orange]Gainers & jstep cork pogingen:[/color] Ik weet niet wat het is, maar ik vind gainers echt verrot gaan op die matten. Zelfde voor gainerswitch, ik krijg totaal geen hoogte. M'n jstep is dan ook niet zo goed. Cork was een lullige crash die m'n duim bezeerde. SLECHT.
- [color=orange]Roundoff_bhs_flashkick:[/color] EINDELIJK geland. Ik vond het altijd doodeng om de bhs na de roundoff te doen, maar tis gelukt. De bhs is wel behoorlijk floaty en niet bepaald nuttig daardoor, ze horen juist laag en snel te zijn zodat je snel kan rebounden. Maar goed: oefenen. I got it at least.
- [color=orange]Roundoff_full practise en dub pogingen:[/color] Weer gekloot met de fulltwist techniek, ook enigzins vanuit miniscule setup. Late twist = win. Doublefull was ik nowhere near close maar wel dichtbij 1.5. Meer hoogte en spin.

Wel geslaagde sessie, vooral door de gelande roundoff_bhs_flash. Dat is toch een belangrijke trick voor me, dus hoog cijfer. Furiku ging ook wel goed vandaag, met gelande mooi gainers, roundoff_flashes en roundoff_full pogingen. Wel annoying van de pijn die ik achteraf opliep.

Song of the day: Ensiferum all day.
Estimated time spent tricking: 100 minutes or something, long

[size=24][color=red][b]8[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zondag 23 November 08 @ Plyo

Bericht door Tatsumaru » 23-11-2008 20:07

Ontzettend druk, beetje vage sfeer door bepaalde omstandigheden.. maar alsnog een redelijke sessie. Ik had gelukkig weinig last van m'n enkels!

Even de bijzonderste dingen:
- [color=orange]Hook_aerial_gms:[/color] 2x gedaan, en ze waren best wel powerful! Dit zijn de eerste hook_aero_gms' sinds die sessie met Dyko en Nielso LANG geleden haha, blij mee dus! Iets voor in de toekomst: [color=red]gumbi_gainer_hook_aero_gms[/color].[color=orange] Gumbi/cartwheel_gainer [/color]ging vandaag wel smooth.
- [color=orange]Hypertwist:[/color] Ik ging met Steve en Felix wat double btwists oefenen into foam, en ik kwam redelijk close. Toen ging ik wat ''bkickgyro's'' proberen, dus met lange stall... die gingen redelijk sweet. Toen wat hypers into foam geprobeerd (ik wilde eigenlijk hyperhook doen), en dat ging ook wel nice. Ik besloot het op plyo te proberen, en de eerste was gelijk al goed geland. De tweede was ook mooi. Jeej!
[color=orange]540_cheat720:[/color] Voelde slordig maar was best wel nice! Beide m'n [color=orange]540's en cheat720's[/color] gingen heel goed vandaag.
- [color=orange]Btwist_c720:[/color] Deze combo ging redelijk, maar ik moet aan de c720 werken (die aan m'n andere kant dus). M'n btwists voelden wel immens hoog aan vandaag: JUMP!
- [color=orange]Raiz & Sideswipe:[/color] In tegenstelling tot m'n ''normale'' 540 achtige sideswipe takeoff, ging ik nu een miniscule step-in proberen. Het werkte wel redelijk goed. Vooral toen ik raiz ging proberen kwam ik hoog - helaas verloorde ik de feel ervoor snel, dus besloot ik ermee te stoppen. Maar hiermee kan ik die raiz_gainer beter doen!
- [color=orange]Cork:[/color] [color=orange]Gainers[/color] gingen best wel sick hoog, [color=orange]gainerswitch[/color] helaas nog niet swingable. Beide veel beter als bij RAI. M'n eerste 2 cork pogingen van de dag waren niet heel slecht: de eerste twiste ik te vroeg waardoor ik overduidelijk crashte. De tweede was beter gestalled maar ik zakte in een soort ''ninja pose''. Ik sloot de sessie af met een laatste cork poging en deze landde ik. KICK HARD AND THROUGH, STALL, TORQUE, LAND.

Voor de rest nog wat 360's, dlegs, brandy_flashkicks (crappy), roundoff_layouts, macaco_backflip en cart_fulls gedaan. Redelijk geslaagd dus.

Song of the day: Hero in a Dream van Enisferum.

[size=24][color=red][b]8[/b][/color][/size]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Plaats reactie