Tatsumaru logboek

Sessie logboeken.
Plaats reactie
Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Tatsumaru logboek

Bericht door Tatsumaru » 01-03-2008 15:21

Alright, hier zal ik m'n logboek bijhouden :cool:
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 16-03-2008 21:46

[b]Zondag 16 maart 2008, plyo[/b]

Balle sessie voor me, ik heb niet all-out kunnen gaan wegens een gekneusde grote teen (Turisas concert). Simpele dingen geoefend die ik al kon, en ik kon niks anders proberen due to pain. Enige goeie was een nice 540_hook_sideswipe combo.

Nu ga ik weer rusten met tricken totdat m'n teen 100% goed is. Ik wil serieus kunnen tricken, without hold-backs.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 18-03-2008 16:48

[b]Maandag 17 Maart 2008, @ de Meent[/b]

Welp, pre-training deed ik m'n usual dynamic stretching warmup, en ik besloot een paar tricks te gooien. Misschien uit frustratie van de mislukte sessie van gisteren. M'n teen voelde iig een stuk beter aan maar is nog niet 100%, omdat op de bal van mn voeten staan pijn doet.

Anyway, ik tosste dit zoal:
- backflips en nice flashkicks
- running aerial, zelfde als op plyo basically
- bkick
- btwist, waarbij ik veel focusste op STALLEN en dan twisten... gingen bijzonder goed

So, it was fun. With shoes!
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 17-04-2008 22:54

[b]Donderdag 17 maart (en heel veel datums hiervoor) at the Meent[/b]

Damn, lately ben ik teveel bezig met een paar tricks uitproberen na mijn dynamic stretching in de meent. Wat stuff die me opvalled goed afgingen:

- btwist, ik had een nice stall en een hoge landing
- 540 had een stevige landing
- vandaag een nice sideswipe gedaan
- vandaag ook hook_aerial_poptornado (bs900?) gedaan
- trickster aerials of course (kheb ook wat rennende gedaan paar sessies terug)



Myeah, dinsdag had ik even voor de grap wat gainerflashes en scoot_gainers geoefend. Ik merk wel dat ik automatisch slanted ga als ik me niet volledig inzet, met de hard surface and all. Ik had praktisch een keer een echte moonkick gedaan haha (with a KICK). Anyway, I'll surely fix this.

Vandaag heb ik ook geprobeerd de cheat720 takeoff goed onder de knie te krijgen, want deze heb ik nooit echt goed down gehad - ene keer ging ie geweldig, andere keren totaal niet. Wat echt helpt is een 'relaxte' 540 setup doen met grote stap, en RECHT de lucht in blijven. Naar een zijkant leunen = stumble = fagness. En de kick eruit vlingen eventually...

Binnenkort maar een grassessie doen, yus. And I should stop trying tricks at the meent.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Donderdag 01-05-2008

Bericht door Tatsumaru » 01-05-2008 22:29

Mijn eerste gras sessie van 2008!

Voor de sessie had ik me even opgepumpt met Omen, Jryst en Astrum om weer in de tricking vibe te komen. Enthousiast fietste ik naar het geestmerambacht waar ik mijn tricksessie begon. Ik ging redelijk vroeg omdat ik bang was dat het zou regenen later op de dag, dus ik was ongeveer 11:30 daar!

Afijn, ik begon met een aantal basics:
- [color=white]540 kicks[/color]
- [color=white]au batido[/color]
- [color=white]standing and running aerial[/color]
- [color=white]backflip[/color]
- [color=white]bkick en btwist[/color]
- [color=white]roundoff flashkick[/color] (first roundoff tricks since the viking sessions)

Alles ging nice en soepel. Ik ging de pop setup drillen en tosste een nice [color=white]pop360[/color]. Deze gingen zo goed dat ik besloot voor de [color=white]double leg[/color] te gaan. Succes! I was proud. Ook nog 1 [color=white]singeleg[/color] gedaan. Toen [color=white]axe2aerial[/color], een move die m'n humeur compleet zou verzieken als ik em zou crashen. Ik gooide allemaal solid [color=white]axe2aerials[/color]. Reaching forward = lord. I was truly back and happy!

Ik gooide ook nog een [color=white]hyper pop360[/color] aan m'n 'andere' kant, en combo'de deze door gelijk een [color=white]540[/color] erachteraan te doen. Awesome. Ook nog [color=white]aerial_hook_btwist[/color] en [color=white]540_aerial[/color] getosst, maar voor de rest was het rustig in de combo deparment.

Uiteindelijk heb ik nog [color=white]cartwheel_grandmasterswipe[/color], een lelijke [color=white]atwist[/color] en wat [color=white]gainers[/color] gedaan. Alles ging dus goed in deze sessie... behalve de gainers.

Ik voelde dat deze zeer schuin gingen en ik probeerde iets te tweaken. Opeens kreeg ik toen de nasty habbit om een draai te maken in m'n gainer, alsof ik een moonkick wilde doen. I fell on my ass a few times and landed 1. Dit moet ik komende plyo sessie even recht zetten.

All in all, I'm very satisfied. Je zult wat van deze beelden in m'n scrap sampler zien.

[i]estimated time of tricking: 45 minutes[/i]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Vrijdag 02-05-2008

Bericht door Tatsumaru » 02-05-2008 20:20

Weer een gras sessie, this time it was a short and fresh one. Gf and dog included!

Opgewarmd met wat basic kicks. Vervolgens gooide ik een spontaan mooie [color=white]btwistround[/color], die kick vloog er vanzelf uit. Awesome. Meer stuff en commentaar:
- [color=white]540[/color] en [color=white]pop360[/color]- Ging nicu
- [color=white]cheat720[/color] - Surprise of the day! Ik had niet verwacht dat ik deze zou tossen, maar ik gooide toch een redelijk solid kick eruit. Gotta work that pump!
- [color=white]double leg[/color] - Voelde laag maar op tape was ie heel erg solid met rechte benen. Ik moet proberen wat hoger met m'n torso te zijn bij de landing, beter voor combo's.
- [color=white]Backflip, flashes, xout[/color] - Pretty okey Xouts, maar ik travel teveel zijwaarts. FIX!
- [color=white]gainerflash[/color] - No crashes here like yesterday, maar ik moet em beter krijgen weer.

Ik was voor de sessie geinspireerd om aerialswitches te doen, maar besloot dat ik eerst aan m'n brandy moest werken. Ik deed een hoop [color=white]aerials[/color] en een paar [color=white]brandy's[/color], maar m'n brandy's waren redelijk crapp omdat ik m'n benen gebogen had. Wel had ik stabiele landingen die geen enkel damage veroorzaakten. Al in al voelde ik dat het geen geweldige ''aerial-dag'' zou zijn so I let it be.

Some combo's I did:
- [color=white]pop360_540[/color]: yay!
- [color=white]540_aerial_sideswipe[/color]: inspired by the mufu, went good!
- [color=white]doubleleg_hook_aerial[/color]: kinda crappy
- [color=white]frontflip_roundoff_flashkick[/color]: delay tussen front en roundoff, work it!

En de nieuwe combo was [color=white]btwist_pop360[/color]. Ik wil uiteindelijk een [color=white]btwist_doubleleg[/color] doen, maar daarvoor moet ik eerst m'n btwist zo tweaken dat ik goed op 2 benen land voor de pop setup. I ended the session with this.

Excellent sunny session. I'm quite sore now, but will trick hard tomorrow! I'M BACK. AGAIN.

[i]estimated time of tricking: 30 minutes[/i]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zaterdag 03-05-2008 plyo

Bericht door Tatsumaru » 03-05-2008 23:36

I enjoyed today's session, it was quite fresh, like the [color=red]RED[/color] FLOOR. Looking back at my goals, I've done most of them. Alle basics gedaan, ik heb alleen niet aan m'n raiz en slanted gainer gewerkt, I just forgot.

M'n btwist was niet geweldig deze sessie, dus ik kapte de[color=white] btwist_360 [/color]af. Doubleleg ging ook niet helemaal geweldig, so yeah.

Now, some main stuff:
- [color=red]aerial_backside9[/color]:
Man, I got a solid kick out, awesome. Really proud of that one.
- [color=white]cheat720_hook_sideswipe[/color]:
M'n cheat720 moet beter qua pumpen en richting van de kick, but I was pleased with this combo.
- [color=white]roundoff_fulltwist[/color]:
Aight, something's wrong here. Yes I landed it solidly, maar m'n roundoff is enigzins cheated. Dit komt omdat ik snel naar een kant toe leun. I must go backward and twist - work in progress!
- [color=white]aerial_megafrontflip/sideflip? [/color]:
Ik wilde eigenlijk gelijk een [color=white]aerial_gsmwipe [/color]doen maar dit kwam er per ongeluk uit. Cool.
- [color=white]Reverse gainer flash[/color]:
Lange tijd niet gedaan, ging decent. Ik deed deze om de mega slant uit m'n jstep gainer flash te halen.

Aan het eind van de sessie nog wat funny doublelegs gedaan over 2 dikke matten. En op het station nog een aantal tricks gegooid, waaronder een axe2aerial. Excellent.

Good session, yes. Volgende keer m'n axe2aerial zo krijgen dat ik em zou kunnen swingthroug'en. En aerial_flashkick. In het algemeen: aerial madness.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Maandag 06-05-2008

Bericht door Tatsumaru » 06-05-2008 09:44

Een korte grassessie @ geestmerambacht vandaag, my gf filming.

Gras was behoorlijk droog en de grond was keihard, deze area is dan ook niet super geweldig om in te tricken. No matter tho, het ging alsnog decent. Ik begon de sessie zoals altijd met dezelfde basics. Een paar opmerkelijke dingen (a new idea for logbook design, yes):

- [color=orange]Axe2aerial 3x:[/color]
Zonder hop ertussen in helaas, maar deze gingen vrijwel achter elkaar. Land > next one. [i][color=white]Er is iets vreemds met m'n axe2aerial tho, ik land met m'n tweede been ACHTER m'n landingsbeen: hij zou ervoor moeten landen voor eventuele swingthrough's. Gotta work that.[/color][/i]
- [color=orange]Gainerflash_backflip[/color]:
Wel met een pauze ertussenin but it was fun.
- [color=orange]Aerial_backside900[/color]
Decent, but it was way better on plyo. [i][color=white]Gotta work on the kick and staying in balance (right up!).[/color][/i]
- [color=orange]Scoot_gainer[/color]:
Kinda low, gotta work on this. First time I tried it again.
- [color=orange]Masterswipe[/color]:
Yay, they went pretty okay. [i][color=white]Ik moet proberen de benen meer te coilen zodat er een circulaire motie ontstaat, looks better![/color][/i]
- [color=orange]Cheat720[/color]
Begon oke, maar naarmate ik vermoeider raakte ging het slechter. [i][color=white]Ik leun teveel naar een zijkant als ik kick[/color], [/i]waardoor ik soms een onstabiele landing heb en crash. Ik moet dat fixen en proberen een mooie crescent kick eruit te gooien, nu is het een vage hook.
- [color=orange]Raiz & touchdown raiz[/color]
Mijn raiz zuigt aars maar ik wil hem graag verbeteren, coz I wanna swingthrough from it eventually. Het gaat beter vanuit een hook_raiz, maar ik moet gewoon even een tutorial opzoeken (justtheskills.com) en even kijken hoe de hel het nou precies moet. Ik probeerde ook nog een touchdown raiz, ze voelden walgelijk maar op tape zagen ze er beter uit als verwacht. Gotta work on this, again.

Pretty decent session, maar niet zeer geweldig. Ik wil volgende keer wat meer aerial variaties en combo's doen, like aerial_flashkick en reverse aerial. Axe2aerial_reverse aerial?

[i]estimated time of tricking: 35-40 minutes[/i]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Woensdag 07-05-2008

Bericht door Tatsumaru » 07-05-2008 23:43

A sunny day, excellent weather. GREET THE SUN. I tricked with Furiku the Flashbang.

De sessie was redelijk nice en best wel spontaan, aangezien ik Furiku's sms pas vandaag las een paar uur voordat we gingen tricken. Ik had niet zoveel goals voor vandaag, maar ik wilde wel wat grappige stuff proberen, zoals 540_raiz en de jacknife, geinspireerd door Ott's jacknife filmpje op TT. So:

- [color=orange]540_hook_sideswipe[/color]
Dit ging wel nice, maar ik moet werken aan de control van m'n 540 landing: het is moeilijk om de hooken eruit op het moment.
- [color=orange]540_raiz[/color]
Mja dit ging niet echt, dit was geinspireerd door de sampler van William T. Ik snap de beweging nog niet helemaal. Ik deed wel een nice 540_aerial toen ik het probeerde :P
- [color=orange]540gyro en Parafuso[/color]
Samen met Felix ging ik voor de 540gyro. It totally failed and I tossed a decent parafuso instead. Ook nog parafuso_pop7 geprobeerd, maar uit balans geraakt. Work this!
- [color=orange]Jacknife[/color]
Eerste keer dat ik dit op gras probeerde. Ze voelden beter dan dat ze eruit zagen, holy crap wat een lage tweede kick. Alsnog redelijk voor de eerste keer... maar ik moet hier serieus aan werken: it is very damn possible.
- [color=orange]Pop360 & Doubleleg[/color]
Furi asked me to do a doubleleg, so I did. Ging wel oke, maar ik moet werken aan m'n setup. [i][color=white]DIG DIG DIG JUMP JUMP JUUUUMP. [/color][/i]
- [color=orange]Feilong_hook_btwist[/color]
My feilong sucks balls if I tossed dlegs before them. So, not that good.
- [color=orange]Scoot_pop360 & scoot_pop540[/color]
Surprise and funny of the day! Ik deed per ongeluk een pop540 die er toch best wel redelijk uitzag. Ik landde de eerste en de twee daarna ook, maar daarbij crashte ik alsnog op m'n ass. Anyway: [color=white][i]ik moet die scoots wat beter tweaken zodat ze soepeler en sterker gaan.[/i][/color]

Daarnaast ook nog [color=orange]gainer_backflip[/color] gedaan en some basic stuff. Pretty good session, albeit it lasted a bit too long as we got carried away. Shorter sessions = more fresh tricks!

[i]estimated time of tricking: 80 minutes[/i]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Zaterdag 10-05-2008 Hoornsevaart

Bericht door Tatsumaru » 11-05-2008 10:11

Vandaag waren Dyko en Nielso te gast en hebben we gezwommen en getricked bij de hoornsevaart.

Ik had dus een aantal goals voorhand opgeschreven en meegenomen, omdat ik wat stuff in de sampler wilde. Some special things:

- [color=orange]Hook_aerial_bs9:[/color] Ging super strak, op gras!
- [color=orange]Aerial_gmswipe: [/color]Niet geland, maar ik probeerde het en m'n eerste attempt was zeer close. On grass! 2 attemps daarna waren minder, ik deed hierbij meer een swing gainer ofzo. [color=white][i]Balls, get it back![/i][/color]
- [color=orange]Axe2aerial:[/color] Deze gingen solid vandaag! [i][color=white]Bij eentje had ik zelf het gevoel dat ik em kon swingthroughen[/color]. [/i]Awesome. REACH FORWARD.
- [color=orange]Roundoff flashkick:[/color] Tegelijkertijd met Dyko gedaan, en HOLY BALLS! We almost totally ran into eachother, en als 2 silhouetten deden we precies dezelfde beweging. It was awesomesauce.
- [color=orange]Trickcircle: [/color]Was een grappig idee om een cirkeltje van tricks te maken, ik deed hierbij een sideswipe en flashkick. Fun.
- [color=orange]540 circle:[/color] Mja, met z'n alles dus geprobeerd te 540'en (behalve Lars, de human countdown). Ik wilde niet uit de toon vallen als enige met een ''linkerbeen 540'', dus probeerde ik het aan m'n andere kant. It felt like crap, maar ik landde wel. Volgens mij was het meer een laydback variant :P
- [color=orange]Roundoff_fulltwist: [/color]Volgens mij cheat ik de roundoff nog steeds erg, want ik hoorde van Dyko al dat[i] [color=white]het leek op een parafull.[/color][/i] Alsnog, ik was heel blij dat ik ze stabiel en hoog deed. Ace!
- [color=orange]aubatido_gflash: [/color]Gecrashed in Firedrake, maar nu wel geland. Helaas geen swingthrough maar een hopstep gebruikt. Alsnog, dit was een gainer vanuit staand en dat had ik een tijdje niet gedaan : )
- [color=orange]c720_hook_sideswipe: [/color]Mijn cheat720 ging redelijk goed, maar vooral de sideswipe ging wel lekker. Good one.
- [color=orange]Gainerswitch: [/color]Tijdje niet gedaan, ging wel redelijk. Ik had nog een tutorial van KGB7 gekeken over de gswitch, dus ik had wat pointers in mind. Ook in de split geland, net zoals btwist. [i][color=white]Er mag wel wat meer power in mn jstep though![/color][/i]
- [color=orange]Reverse aerial:[/color] Hell yes I landed this! Bij eentje zakte ik dik door m'n enkel heen, maar alsnog. Ik gebruikte een meer powerful setup en swing, dus het was wel nice. [color=white][i]Ik moet wel dat swingbeen wat rechter doen en meer naar voren, ziet er beter uit.[/i][/color]

All in all, this to me was a very fun en leerzame sessie. Bij de sessie naar Dyko en Nielso moet ik Felix, Diego en Lars meer motiveren om awesome tricks te tossen! Ook wil ik dan wat meer btwist, parafuso en... gotta think of some. Other stuff!

Ook was het zo dat we gingen zwemmen, tricken, weer zwemmen en vervolgens nog wat tricks gooien. It was quite exhausting haha, en ik had niet verwacht dat ik nog veel kon doen in de ''2e sessie''. Ik ben best wel verbaasd dat ik zoveel heb kunnen gooien. This will be a fun sampler, but moar Furi, Skallar und Lei!

[i]estimated time of tricking: 100 minutes[/i]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Plaats reactie