The Injury Log

Sessie logboeken.
Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

The Injury Log

Bericht door Tatsumaru » 21-03-2009 00:32

Iedereen kan hier gebruik van maken...

[b][color=red]-- 21-03-2009 --[/color][/b]
Ik ben alweer iets langer dan een week of 3 geblesseerd en vind dat ik een logboek bij moet houden om m'n ''frustraties'' en vorderingen ermee te rapporteren.

[color=darkred]Injury: [/color]
(1) Lies redelijk ernstig verrekt door sideswipe op 26-02-2009, + (2) een vreemde ( inker) pols/duim blessure opgelopen, vermoedelijk door ''C tuning'' gitaar spelen en power clean oefening

[color=darkred]Status:[/color]
(1 - Lies) - [color=orange]Healed for 65%[/color] - Gaat steeds beter, ik voel progress. Ik kan nog steeds niet dynamic stretches doen omdat ik voel dat het mis gaat. Ik kan ook geen splits of serieuze vsit oefenen, wat best klote is aangezien het net goed ging met m'n sidesplit.
(2 - Duim/pols) - [color=red]Healed for 15%[/color] - Lijkt met de dag slechter te worden: doet vooral pijn als ik m'n linker hand ''open'' en m'n duim zo richting m'n pink beweeg. Ik probeerde voor de grap vandaag een handstand en radslag: DAMN pijnlijk. Niet meer doen dus. Ook vreemd: m'n rechterpols doet ook een beetje pijn met handstand e.d. Gitaar spelen doet meestal ook pijn, dus dat doe ik heeeel voorzichtig.

[color=darkred]Training:[/color]
M'n trainingen bestaan momenteel uit full-body schema's met de volgende oefeningen: Front squat / Stifflegged deadlift / Deadlift (kan niet grip wisselen, pijn aan 1 kant) / Front&Lateral shoulder Raise / Lat Pulldown / Chinups (Pullups = pijn) / Cable Crossover / 1 Legged Legpress / LegPress / Dumbbell Flyes / Preacher Curl. Ik kan geen Bench Press of Military Press meer doen met stang, ik moet alles met dumbbels doen zodat ik m'n polsen in een bepaalde richting kan houden. Na de training doe ik meestal wat ''rehabilitatie'' oefeningen voor m'n lies, een aantal vage legraises en actieve holds.

Aangezien ik niet kan tricken en stretchen, vind ik dat ik iets anders moet vinden om te trainen. Ik ga wel kijken of ik de L-sit kan krijgen. Vandaag ging die best zwaar haha. Ben weer van plan om te tricken begin April, waar ik alleen tricks doe die de benen dichtbij elkaar houden (flips vooral).

Over & out.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tomgh
Berichten: 446
Lid geworden op: 29-09-2008 11:57

Bericht door Tomgh » 21-03-2009 16:04

Shit Chris,
je lijkt een beetje hetzelfde als ik te hebben!
Pols blessure, geen gitaar meer geen tricks meer, geen clean & jerk meer en sowieso niet pressen of benchen.
Al die dingen hebben het telkens erger gemaakt. Een masterswipe, paff keihard op m'n pols. Nu al dik 5 maanden verder en nogsteeds last. Je moet echt echt echt uitkijken, anders kan het wel eens heel lang gaan duren!

Lei
Berichten: 193
Lid geworden op: 02-03-2008 20:03

Bericht door Lei » 21-03-2009 21:02

Bedoel je niet jerk & clean? Ik dacht dat zoiets een bepaalde volgorde had namelijk... :o

As for my knee-injury (21 maart 09):

Its healing up pretty good. Ik besloot geen operatie te doen, omdat ik het idee heb er weer redelijk bovenop te komen door middel van normale training. Ik weet echter nog steeds niet in hoeverre hij beter worden gaat, maar de tijd zal het zeggen natuurlijk.
Soms maak ik me nog lichtelijk zorgen om bepaalde dingetjes die ik voel bij bepaalde bewegingen (zoals kicks, soms). Dat je heel kort iets voelt trekken ergens en bang bent dat als ik er wel kracht achter zou zetten er weer wat fout zou kunnen gaan. Ik hoop dat dit over een paar maanden weg is.

Ik kan iig kicks oefenen en stretchen. word
letah
Blades and whiskey

Ame
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-07-2008 15:23

Bericht door Ame » 22-03-2009 07:11

klinkt allemaal niet zo best...mensen
Vooral bij Lei niet---> colateraal of kruisband(en) gescheurd?

had lange tijd ook erg veel last van mijn linkervoet en dan vooral de buitenkant (4-5 metatarsalis)
Gaat nu veel beter (vind het niet gek want ik landde 80% van mijn tricks dan ook op links waardoor het een soort overbelastingsblessure was).
Nu na een veel rust (dankzij het weer hier en omdat ik in me je eentje trick) gaat het veel beter...

Overbodig maar toch: mijn tip aan iedereen, doe wat je wel kan en geef waar nodig is je lichaam rust.


ps. Toen ik een knielblessure had, heb ik mijn quadriceps en hamstrings goed geprobeerd te trainen zodat het zwakkere kniegewricht werd ondersteund door sterkere bovenbeenspieren...

anyway veel beterschap iedereen :wink:

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 29-03-2009 23:43

Hey Edris, niet verwacht dat je nog op dit forum lurkte haha :grin:

[b][color=red]-Update zondag 29 Maart 09-[/color][/b]

Mja, kleine vorderingen bij m'n lies. Het gaat sloooow. Ik maakte 1x een plotseling beweging met m'n been en ik voelde gelijk iets van ''pff, dat had niet harder gemoeten want dat was ie weer stuk''. Dus kicken/wide legs gaat komende tijd echt niks woorden haha. Ik ben wel al langzaam begonnen met de v-sit te oefenen maar ik kan helemaal niet zo ver naar voren, de pijngrens is vrij vroeg. Bij front squatten merk ik ook dat ik snel een pijn krijg als ik ''explosief'' omhoog probeer te gaan. Sucks. Volgende week flips! Healed for [color=orange]70%[/color].

M'n pols/duim blessure is niet veel beter geworden. Ik heb de arts gezien en ik schijn een gescheurde pees te hebben, en ik moet m'n duim gewoon zo min mogelijk bewegen. Ik heb verband strak om m'n duim zodat ik gelimiteerd kan bewegen, not sure if it helps. M'n hand strekken: handrug naar arm en handpalmn naar arm doen beide pijn. Thumbs up doen en hand vervolgens naar links draaien doet ook pijn. [color=red]15%[/color] still haha.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Lei
Berichten: 193
Lid geworden op: 02-03-2008 20:03

Bericht door Lei » 31-03-2009 00:21

Geplaatst: Zo Mrt 22, 2009 8:11 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

klinkt allemaal niet zo best...mensen
Vooral bij Lei niet---> colateraal of kruisband(en) gescheurd?

I haz no idea XD but it still kind of sux

As for improvement: none since last post
Blades and whiskey

Cinder
Berichten: 229
Lid geworden op: 07-10-2008 22:36

Bericht door Cinder » 31-03-2009 13:08

Juist
volgendsmij allemaal wel blesures :(!
ik heb zelf last van me heup geen id wat het is tijd al last van!
ook al tijden last van een scheur in me schouderkom
maarja daaraan geopereert dus nog niet voluit gaan paar weekjes wachten en dan moet dat allemaal wel goedkomen!
en pols blesure!
kut roundofs !
Als ik later groot ben wil ik vliegen!

Ame
Berichten: 16
Lid geworden op: 06-07-2008 15:23

Bericht door Ame » 31-03-2009 20:18

[quote]Hey Edris, niet verwacht dat je nog op dit forum lurkte haha[/quote]

wahaha...ja the most lurking person on this forum would be me :twisted:

definities van urban dictionary passen dan ook perfect bij me:

[i]lurking [/i]
"spying on people online, while you remain invisible"

"The act of being with a group of people but not saying much. Usually these people (who don't say much) are totally happy with that fact and they just like to listen and don't feel the need to be the center of attention."

No really I enjoy reading about you guys progression on this forum..

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 10-04-2009 13:44

Haha, awesome.

Update van 10 April 09:
Woensdag ben ik bij de fysiogeweest en ik moet volgende week terug komen voor oefeningen. Ik mag het iig stretchen.

Gister heb ik splits gedaan aan beide kanten. Niet op m'n diepst, en het moest zeeeer voorzichtig. Maar ik ben damn blij dat ik het nog kon haha. De pijn is een stuk minder, maar als ik op m'n rug lig en de ''pak voeten en trek ze naar je groin'' stretch doe, doet t nog behoorlijk pijn. Er is wel progress. Ik ga morgen wrs niet tricken. [color=orange]75% healed[/color]

M'n pols.... tsja, kinda weird. Gaat wel beter af en toe, en ik speel nu gitaar (wel met crappy chord techniek omdat ik niet normaal kan spelen). Als ik een thumbs up doe en vervolgens m'n vingers ''uitrol'' steekt het. Drukken op het botje bij de duim hurts like hell. [color=red]20%[/color]
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tomgh
Berichten: 446
Lid geworden op: 29-09-2008 11:57

Bericht door Tomgh » 15-04-2009 08:46

[b]Onderrug[/b] Sommige dagen voel ik het weer iets erger, maar over het algemeen gaat het er steeds beter mee.
Pijn: 20 %
Geschatte benodigde healtijd: 2 Maanden

[b]
Pols[/b] Laatst weer wat gitaar gespeeld, daarom nu een soort klagende pijn in de pees. Het is wel eens erger geweest.
Pijn: 60%
Geschatte benodigde healtijd: 3 Maanden

Morgen weer naar de fysio.

Het mooie weer heeft me meer hoop gegeven hoewel ik me zo nu en dan erg depressief voel.
Heb toch een stuk of 6 oefeningen gevonden die ik zonder pijn kan trainen. Daar doe ik nu dan ook m'n uiterste best op.

Nou maar afwachten wat ik volgende maand hier post.

Plaats reactie