NielsO logboek

Sessie logboeken.
Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

NielsO logboek

Bericht door Niels » 01-09-2008 15:42

Okey hier mijn logboek vanaf maandag 1 september 2008

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 01-09-2008 15:46

Maandag 1 september, gras

Gisteren probeerde ik de masterswipe vanuit een cart, dat ging vrij waardeloos maar ik vond het nog wel aardig omdat ik de beweging al enigzins begon te begrijpen. Dyko vond echter dat je de MS makeklijk moet kunnen en iets dergelijks las ik ook op TT.

Vandaag was ik dus vastbesloten om hem te doen, en jawel na een paar pogingen (uit stand) begon ik hem al (lelijk) te landen. Het probleem uit stand was dat mijn benen niet helemaal over me heen kwamen.

Hierna probeerde ik hem ook uit een cart en dit keer kwamen mijn benen wel over me heen, ik kreeg het zelfs voor elkaar om mijn handen pas halverwege de move neer te zetten, dat geeft dus hoop op een gms later.

Ik heb verder niks anders geprobeerd vandaag maar ik was toch tevreden over wat ik heb gedaan.

7,5

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 01-09-2008 19:46

Maandag 1 september, sandpit

Na de masterswipe sessie rustte ik nog wat uit maar ik dacht dat er vandaag wel meer in zit dus ik ging naar de sandpit om daar nog wat te trainen.

Ik begon met het drillen van de btwist, ging vrij goed maarja een sandpit is toch nog wat anders dan gras, techniek gaat toch steeds beter heb ik het idee.

Hierna wilde ik even een cheat 720 twist doen maar dat veranderde in een cheat 900. Deze cheat 900 ging wel erg goed (hoge kick) en ik kreeg het zelfs voor elkaar om (met nauwelijks een kicks maar toch) een c900 hyper te doen. Volgende keer toch hoger kicken, dan is hij pas echt wat waard. Verder moet ik de c900 natuurlijk ook op gras leren, want het zand ligt wat lager dus dat is valsspelen.

Ik begon nu zo langzamerhand mijn enkel te voelen en na wat mislukte pop900 en doubleleg pogingen stopte ik maar, toch nog redelijk geslaagd dankzij de c900 dus wederom:

7,5

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 03-09-2008 17:33

woensdag 3 september, wet grass

Vandaag na school ff een korte sessie gehouden op nat gras. Het was niet echt briljant omdat het dus wat nat was maar ik heb wel wat nieuws gedaan.

Ik begon met wat opwarmen met masterswipes (naar mijn idee kwam mijn rechterbeen niet hoog genoeg) en een paar c720's. Die deed ik vanuit een 'snelle' takeoff en waren niet brijlant, maar ook niet slecht. Na ff nog een paar andere kicks gedaan te hebben begon ik te werken aan de axe2webster. Ik heb hiervan 1 geland, een primeur op gras! Belangrijke punten zijn rechterbeen goed hoog opzwaaien en niet naar voren duiken.

Hierna werkte ik nog wat aan de axe2aerial en hoewel ik doorkreeg dat je meer hoogte krijgt door wat meer omhoog te kijken had ik te weinig kracht om het te redden. Voor de rest heb ik nog wat gekloot met aerials, btwists (ging slecht) en 540s (ging ook slecht want ik gleed steeds uit). Mijn enkel hield het gelukkig vrij aardig.

Al met al geen brijlante sessie maar toch was het nog wel leuk en ik heb iets nieuws geland op gras.

7

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 07-09-2008 11:17

Zaterdag 6 september, gras

Een spontane sessie bij Dyko op het weiland nadat we bij hem het een en ander hadden opgenomen.

Ik begon met even opwarmen en wat tornado's te doen. Daarna ging ik maar weer voor de axe2webster, dat ging helaas niet en omdat het nogal pijnlijk werd aan mijn voeten en bovenbenen stopte ik maar.

Hierna probeerde ik wat masterswipes, uit stand ging dat wel aardig maar uit cart was hij ondermaats. Verder deed ik nog een 540 die niet heel goed was maar wel makkelijk ging en ik deed een c720. Hierbij ging ik al zo horizontaal dat het me wel een goed idee leek om voor de c720 twist te gaan. De eerste poging (geland) was wel aardig. Op de tweede maakte ik er zowat een c720 twist doubleleg van, helaas niet geland. De derde poging was niet horizontaal genoeg en omdat ik hem meestal nooit meer goed krijg als ik dat heb stopte ik er maar mee.

Btwist voelde vandaag erg goed voor mijn doen, de meeste alleen niet gefilmd en wat ik op film had bleek helaas slechter dan ik dacht, nouja in ieder geval voelde het goed. Verder nog axe2 aerial geoefend, meestal niet op camera. Ik had er 1 kunnen landen maar ik deed die zo erg met het idee: dit is maar oefenen dat ik mijn handen neerzette terwijl ik hem zo had kunnen landen. Daarna ging het opeens helemaal niet meer en stopte ik ermee.

Verder probeerde ik nog scoot_c900, dat lukte gelijk op de eerste poging maar de kick was nog te laag en het niet kickende been was gebogen, voor de rest zag hij er wel leuk uit. Tweede poging was al weer minder. Ik ga hier volgende sessie denk ik wel mee door, kijken of ik ooit scoot_c900 hyper kan....

Hierna deed ik nog wat aerials uit de 360 setup, dat ging wel goed maar ik kon er niks mee. Uit de normale setup ging het minder. Ook deed ik nog 2 540's. De eerst kon een iets betere kick hebben maar ik draaide hem zeer lekker uit. De tweede was netjes maar ik draaide iets minder. Na nog wat gekloot besloten we dat het tijd werd om te stoppen.

Al met al een redelijk geslaagde en leuke sessie (vrijwel geen last van mijn enkel gehad trouwens, ook prettig).

7,5

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 18-09-2008 19:41

De laatste tijd een beetje lui geweest maar ik had geen zin om matige sessies te loggen...

Donderdag 18 sepbember, gras

Na school haalde ik met Dyko thuis de camera op en zochten we een grasveld op om te tricken. Hier een kort overzicht van wat ik heb gedaan.

-540 ging lekker, snel overgegaan naar jacknife attempts
-jacknife attempts, een kan je geland noemen maar ziet er nog lelijk uit, een ander had een slechte eerste kick, een ziek hoge tweede kick maar was te veel geleund dus ik viel. De truc is om de eerste kick niet te overdrijven en halverwege af te kappen, anders red je de tweede kick nooit. Voor de volgende keer dus.
-aerial-540. Geinige combo, kan er leuk uitzien, de 540 was nu te veel in het rond ipv omhoog, dus niet mooi.
-aerial-pop tornado. Tweede deel was niet goed genoeg, bovendien wil ik er meer mee later.
-scoot c1080 attemt. Nadat ik de kick er niet uitkreeg op de scoot c900 probeerde ik dit. Ik haalde zowaar de rotatie! Een klein beetje overcheated maar met kick is hij echt vet (denk ik).
-360-540. Ging best goed, ik had wel problemen met 360 naar de camera toe te krijgen.
-hook-sideswipe. Gedaan met de Ott hook, namelijk een setup doen zoals je in een tornado kick gaat maar ipv daarvan een hook. De sideswipe moet veel hoger maar ging toch nog verassend goed.
-scoot c900. Ik lette er toen ik het voor de tweede keer probeerde echt op om mijn non-kicking leg naar beneden te duwen terwijl ik kickte. Dit werkte inderdaad goed. Alhoewel ik minder hoog kwam dan bij eerdere pogingen en de kick ook niet enorm hoog was zag het er dankzij het weghalen van het andere been (dat dit keer recht op de grond stond) nog mooi uit. Volgende keer hoger en comboën.

Al met al een leuke sessie met een aantal goede dingen (en btwist2cork van Dyko!).

8

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 10-10-2008 16:38

[size=18]04-10 2008 plyo[/size]

Eerste plyosessie in tijden. Begonnen met wat 540's. Een redelijke jacknife poging, je kan het een jacknife noemen maar geen mooie, en hij was nog afgekapt op camera ook. 540 gyro attempt, redelijk maar uit balans geland. Backflip in foam, tja wat kan je daar van zeggen? Hopelijk nuttig...

c720 twist geprobeerd maar wilde niet echt. Hook-c720 was wel nice. Einde van de sessie besteed aan gms proberen. Volgens Chris had ik te weinig hoogte, volgens Dyko te weinig snelheid. Het zal dus wel een combinatie van beide zijn. De laatste ging wat sneller en hoger omdat ik het móest landen (geen handen neergezet ook) alleen vergat ik m'n rechterbeen voor me neer te zetten waardoor ik omdraaide en het bijna een soort frontflip werd.

Al met al niet zo'n beste sessie, maar aan het eind van de sessie was ik wel geïnspireerd om meer te gaan trainen in het vervolg.

6,5

Maar....

[size=18]04-10-2008, gras[/size]

Ik baalde van afgelopen sessie en ik was gemotiveerd, dus ik kon het gewoon niet laten om nog op gras te tricken in Driebergen, en dat ging goed! Begonnen met gms proberen, ze waren krachtig en vrijwel zo goed als op plyo, maar helaas nog lang niet geland. Daarna wat gekloot aan 540, ging goed, ik kreeg er zelfs bijna een jacknife uit. Focussen op de eerste kick minder en de tweede kick meer te doen. c720 ging ook vrij goed. Nog een combo c720-540, ging wel aardig maar 540 kan beter.

Hierna wat gewerkt aan axe2aerial, en voor het eerst in ruim een half jaar landde ik hem weer! Nadat ik er een vrij goed had geland vond ik het tijd om de axe2brandy te proberen, de eerste crashte ik maar de tweede was geland, mijn eerste ooit!

Hierna ging ik wat kloten met combo's. Tornado-hook-aerial was het plan maar ik draaide die aerial om in een btwist halverwege. Helaas was deze net niet geland maar er zat wel een mooie stall in. Hierna probeerde ik het nog eens maar dan bewust de btwist, en ook dit lukte, voor het eerst ooit! ik landde hierna er nog 2.

Dit was een van mijn meest onverwachte successen ooit, zo wil ik wel vaker een sessie hebben!

9

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 11-10-2008 18:02

[color=blue]Zaterdag 11 oktober, gras[/color]

Vandaag met Dyko een sessie gehouden. Al vrij snel in de sessie landde ik na een paar keer proberen de [color=red]Grandmasterswipe[/color], weliswaar van een lichte helling maar dat maakte niet zo uit denk ik, mijn benen waren mooi wijd maar de landing was minder, voor de volgende keer meer terugkijken. Maar in ieder geval mijn eerste ooit!

Vervolgens ging het helaas niet meer dus ik werkte wat aan [color=green]aerials[/color], [color=green]540's[/color] en [color=green]cheat 720's[/color], allemaal niet zo briljant.

Hierna werkte ik eerst aan de [color=yellow]scoot-c1080[/color]. Ik crashte weer, maar ik heb het idee dat ik het steeds beter doe. Rechtop blijven, linkerknie intrekken en bij het draaien wat naar beneden doen. Rechterbeen zo recht mogelijk houden. Toen dit niet meer ging deed ik nog een paar keer een [color=green]scoot-cheat900[/color], een aantal waren best goed.

Wat verder nog wel waard was om te vermelden was de combo [color=green]tornado-hook-btwist[/color], dit ging namelijk vrij clean. Btwist wil ik wel nog met een wat hoger opgegooid rechterbeen doen.

Hierna heb ik niet erg veel noemenswaardigs meer gedaan, maar in ieder geval heb ik toch een aantal leuke dingen gedaan.

Cijfer: 8

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 17-10-2008 20:16

[color=blue]Vrijdag 17 oktober, gras[/color]

Als opwarming begonnen met wat [color=green]tornado's [/color]die behoorlijk zogen. Daarna door gegaan met [color=green]cart-btwist[/color]. Ik ging daarbij redelijk op de kop dus het ging al meer in de richting van [color=yellow]cart-full[/color], wat natuurlijk wel wat heeft, het was het echter nog lang niet. Ook nog gegaan voor [color=green]540-cart-btwist[/color], lukte wel maar niet echt briljant. Hierna werkte ik nog wat aan de [color=green]btwist [/color]maar die zoog. Ook [color=yellow]axe2aerial[/color] werkte niet.

Het werd tijd voor wat kicks dus ik ging weer werken aan wat ik tegenwoordig vaker doe, de [color=green]scoot-c900[/color]. Dit ging vrij aardig maar het lukte me te slecht om de kick ook echt meer te laten zijn dan het hoog uitsteken van mijn been, meer doen dus! Nog even tussendoor voor [color=yellow]cart-gms[/color] gegaan maar dat werkte totaal niet.

Hierna werkte ik aan de [color=red]jacknife[/color]. Ik had opeens in de gaten hoe het moet. Namelijk bij de eerste kick rechterarm hoog houden, en vlak na de kick het rechterbeen buigen en naar beneden trekken en tegelijkertijd de rechterarm ook hard rond en naar beneden zwaaien (en natuurljk met je linkerbeen kicken). 2 pogingen waren het goed, de eerste had 2 goede kicks maar ik was te laag dus ik viel na afloop. De tweede had een matige eerste kick (het was eerder een gigantische pump op een c720) en een zeer goede 2e kick en goede landing. Per ongeluk deed ik ook nog een [color=red]cheat hyper 720 kick[/color], dat wil zeggen, ik hyperde hem 1 frame lang, toen stond mijn rechterbeen ook al weer op de grond. Officieel dus gehyperd maar je hebt er niks aan. Dit was zo'n beetje het einde van de sessie.

Opzich heb ik wel aardige dingen gedaan deze sessie maar ik was niet zo fit als ik had kunnen zijn.

7,5

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 21-10-2008 16:36

[color=blue]Maandag 21 oktober, gras[/color]

Met Dyko getrickt in Werkhoven. Ik begon goed met een paar vrij hoge [color=green]540's[/color], tijd voor de [color=yellow]jacknife[/color] dus! Toen sloeg het noodlot toe want de eerste was een aardige poging maar wel net gecrasht maar Dyko's camera kreeg kuren, ff wachten met filmen dus. Toen hij het weer deed kon ik er helaas niks meer van, damnit!

Hierna wat verder gegaan met kicks ed, helaas een stuk minder. Leuk was wel [color=red]scoot[/color][color=red]-c900-hook-540[/color]. 1 poging was wel aardig, Dave C-achtige c900 aan het begin, maarja zou toch leuker zijn met hogere kick. Voor de rest nog wat gekloot op [color=green]540's[/color] ed, niet erg productief geweest verder, ik was veel minder goed dan toen ik net begon, zonde van die jacknife!

7

Plaats reactie