NielsO logboek

Sessie logboeken.
Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 06-11-2008 18:06

Donderdag 6 november, gras

Vandaag een korte sessie gehouden. Begonnen met 1 [color=orange]frontflip[/color], die eigenlijk nog best goed was ook (alleen frontflips zijn niet echt spectaculair...). Daarna gewerkt aan [color=red]gms[/color], en 1 geland! De landing was al beter dan de eerste maar er valt nog wat aan te doen. Ik lette er op dat ik mijn linkerarm opzij en mijn rechterarm naar boven zwaaide, dat leek te helpen maar je ziet er nog niet veel van terug, ik doe nog veel te weinig met mijn armen, volgende keer daar aan werken.

Wat combo's gedaan, oa [color=orange]c720-tornado-hook-btwist[/color], helaas was de btwist (weer eens) erg lelijk, werkt toch meer als ik ga voor aerial en dan draaien, volgende keer beter! [color=orange]540[/color] ging niet erg spectaculair. [color=yellow]Aerial twist[/color] pogingen beginnen steeds beter te worden, maar het is er nog niet, ik draai nog te weinig (en ik heb te weinig hoogte). Nog wat aan een normale setup [color=yellow]c900[/color] gewerkt, dat ging helaas nog niet, ik val steeds. ik moet werken aan het linkerbeen uit de weg te halen anders kan het kicken niet goed en val ik achterover. Voor de rest zag hij er wel leuk uit.

Het was geen lange sessie maar ik was wel erg blij met de gms, en het ging allemaal wel lekker

[size=18]8[/size]

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 08-11-2008 14:20

Vrijdag 7 november, gras

Kleine sessie met Dyko gehouden. Begonnen met [color=orange]hook-540[/color], lelijke 540. Daarna gelijk [color=orange]grandmasterswipe[/color], en de tweede poging al meteen geland, ik word er nog eens goed in! Helaas blef het daarna wel maar bij 1, en de landing daarvan kon weer eens veel beter.. Ik deed een aerial poging maar dat werd opeens een [color=red]aerialtwist[/color]! Alhoewel ik eigenlijk nog iets minder dan een kwart tekortkom zag hij er vanwege de late twist zo vet uit dat ik hem zeker tot mijn eerste reken, toch nog werken aan verder draaien, en damnit ik wil het nu ook bewust kunnen en niet alleen op aerialpogingen.

Hierna nog wat gekloot met kleine dingen. [color=yellow]Scoot c1080[/color] ging niet lekker, ik val op het eind opzij (is het wel mogelijk?) Normale setup [color=yellow]c900[/color] ging ook fout, maar wel iets beter dan eerst, ik krijg nogsteeds m'n linkerbeen niet onder me zonder te vallen.

De sessie was vrij kort maar wel aardig, en dankzij de waterfles die als kruik diende nog aardig te doen (een aanrader in de winter!)

[size=18]7,5[/size]

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 04-12-2008 19:22

3 December 2008, sandpit

Een freaking colde sessie gehouden toen ik toevallig langs de sandpit reed (ik kon het niet laten). Ik had geen camera dus ik weet niet hoe alles eruit zag.

Aan 2 dingen gewerkt. Eerst [color=green]doubleleg[/color], dat ging best goed, ik had het idee dat ik mijn benen vrij netjes hield, hetgeen ik niet vaak doe.

Daarna [color=red]Aerialtwist[/color]. Die ging ook verassend goed, het begint mij steeds vaker te lukken de twist uit te stellen waardoor ik hoogte haal. De truc is om een klein beetje in te draaien en tot iets van halverwege je benen zo wijd mogelijk uit elkaar te schoppen en te houden, vervolgens trek je ze bij elkaar en twist je. Ik heb een aantal keer de volledige draai terug op die manier kunnen maken, maar volgens mij waren die iets minder verticaal. Ook een aantal waar ik heel langzaam aan kwam zetten, een aerial inzette en draaide, daarbij landde ik bijna rechtop maar niet geneog terug.

Onaangename maar nuttige sessie

7,5

Niels
Berichten: 190
Lid geworden op: 04-06-2008 19:20

Bericht door Niels » 08-12-2008 16:48

Zondag 8 december 2008, sanpit+grass

Een sessie gehouden omdat het de enige relatief warme en droge dag was sinds een hele tijd en het zal nog wel even duren voor er weer zo een komt, nog steeds freaking koud (8 graden, kruik voor m'n voeten gemaakt: ftw!).

Begonnen in de sandpit met het drillen van [color=orange]Atwist[/color], ging behoorlijk goed. Ik kwam bij de aerial+twist versie helaas net niet ver genoeg en als ik te vroeg twiste had ik geen hoogte. Toch nog steeds heel behoorlijk, vooral omdat ik nu bij 90% het voor elkaar krijg om eerst écht hoogte te krijgen met een aerial en dan pas te twisten tegen hoogstens 5% een paar maanden geleden.

Aantal [color=orange]dlegs[/color] gedaan, die waren acceptabel maar niet brijlant. Ook ff [color=orange]btwist [/color]geoefend en die ging ook aardig maar niet volgens de goede manier. Uiteindelijk probeerde ik een roundkick, dat werkte niet briljant maar leidde me wel naar het volgende:

[color=red]Cheat 720 twist roundkick[/color]. Voor de tweede keer is deze weer vrijwel gelukt. Net als de vorige is hij nog niet horizontaal maar de kick komt er zeer lekker krachtig uit, kon iets hoger though. Helaas was er volgens mij wat weinig licht en mijn camera stond verweg dus niet heel mooi. Wat er naartoe leidde was eerst running [color=yellow]setup-c900[/color] geprobeerd de sandpit in, daaran bleek ik vrij horiontaal te gaan en ging ik dus maar voo [color=orange]c720 twist[/color], en later kwam de roundkick erbij. Nu wil ik nog écht een keer horizontaal gaan en hem goed op camera krijgen en ik wil hem natuurlijk op gras of in ieder geval plyo.

Hierna nog wat getrickt ff vederop op gras. Begonnen met een paar [color=orange]540's[/color] die lekker snel en krachtig gingen. Daarna kwam ik zonder gepland te zijn opeens bij de [color=red]c720 hyper [/color]uit! Helaas was de kick er nog niet enorm (mijn been was wel op hoofdhoogte maar kickte niet echt) en hij kon wat duidelijker gehyperd zijn, wel meer dan 1 frame dit keer.

Verder nog wat gekloot omdat ik het optimale uit de sessie wilde halen, wat overigens niet erg ging. [color=orange]MS[/color] zoog, veel te veel naar voren ipv naar achteren. [color=orange]Btwist[/color] volgens de 'goede' manier gedrilld maar ik ga eigenlijk te veel voorover en als ik dat al niet doe dan draai ik te snel, ik zou blij zijn met die voorover maar die heb ik nog niet kunnen landen, was ook vrij laat in de sessie dus het was al koud en nat.

Al met al wel een behoorlijk sessie maar het kon allemaal wel beter, ik voelde me ook af en toe vrij sloom (behalve bij de 540's en c720 hyper+c720twistround).

7,5 (ik geef dit cijfer wel erg vaak:P)

Plaats reactie