Tats training log: Winterbulk

Train the machine, feed the machine, be the machine.
Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Tats training log: Winterbulk

Bericht door Tatsumaru » 12-10-2008 14:01

Begonnen op maandag [color=red]6 oktober.[/color] Ik ben van plan om iedere zondag wekelijks een terugblik te werpen op m'n voeding, training en voortgang van de afgelopen week.

Week 1 voorbij:
Voordat ik begon woog ik 80,3. Gisteren woog ik [color=orange]82,6 kg.[/color] Een groot deel zal dus watergewicht zijn omdat ik mega veel water naar binnen gooi bij al het voedsel. Nice dus, volhouden!

[color=green]Voeding [/color]ging goed maandag tot en met vrijdag: de schooldagen dus. Ik heb freaking veel gegeten voor m'n gevoel en ik zat de hele dag vol. Een schooldag zag er ongeveer zo uit:
Ontbijt: 120 gram rauwe havermout aangevuld met zo weinig mogelijk water, 60 gram cruesli, 30 gram eiwitpoeder, banaan, schijf ananas
Tussendoor op school 1: 4 broodjes met mosterd, light kaas en kip
Tussendoor op school 2: 4 eieren met 50 gram cashewnoten, 2 ontbijtkoekrepen
Tussendoor op school 3: Shake - 200 gram kwark, 200 gram optimel, 50 gramweightgainer, banaan
Pre-training: 2 wraps met kip, ananas, mangocurrysaus en wat cashewnoten, 1 kant en klaar pannekoek
Post-workout shake: 30 gram eiwitpoeder, 70 gram dextrose, 40 gram weightgainer
Diner: Vaak bij m'n vriendin, zoies als een bord pasta met groenten en kip, of als thuis een bak kwark met 50 gram cruesli
Sleep stack: 250 gram kwark, 200 gram yoghurt, 50 gram cruesli, 6 visolie capsules, 40 gram rauwe havermout

[color=orange]Ongeveer 4800 kilocalorien.[/color]

Zaterdag was ik naar Walibi en ging ik bewust veeel minder eten zodat ik niet hoefde te kotsen. Zondag, vandaag dus, begin ik weer langzaam met opbouwen. Morgen weer volop er tegenaan haha. Meer fruit eten trouwens, ik zat af en toe al op 2 kiwi's per dag te schranzen maar de damn appels moeten er ook in haha.

[color=green]Training[/color]: ik heb nog geen trainingschema opgezet, maar ik heb het volgende gedaan:
Maandag: Schouders, rug, biceps
Woensdag: Borst, triceps
Vrijdag: Schouders, benen
Oefeningen post ik zodra ik een schema heb gemaakt. Ik had veel spierpijn van de eerste 2 trainingsdagen haha. M'n benen waren ook uitgeput na 4x zware squats en 5x zware legpresses.

Gaat goed dus, hopelijk houd ik het volproppen vol! Vandaag ook ''before'' pictures gemaakt. Ik wil naar de 87 kg ofzo toe, misschien zelfs 90 voor de grap, maar ik zal zien of dat lukt.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tomgh
Berichten: 446
Lid geworden op: 29-09-2008 11:57

Bericht door Tomgh » 12-10-2008 23:14

huh, bulken op annanas?

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 13-10-2008 09:17

Ja, ananas is het enige wat ik eet in de bulk.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Week 2 voorbij: 13 t/m 19 okt

Bericht door Tatsumaru » 20-10-2008 10:36

Vanochtend pas gewogen, en holy crap. Weet niet of ik blij moet zijn haha. [color=orange]84,1 kg, 8,8% bf.[/color]

Dat is dus redelijk hoog, en voor mijn gevoel at ik minder veel deze week dan die daarvoor. Er is een mogelijkheid dat hier nog wat useless crap weight tussen zit dus later nog eens extra checken voordat ik ga ontbijten haha... DAMN.

Training ging goed,
ma: schouders, borst, triceps
do: rug, biceps
za: benen, schouders

Geen deadlifts gedaan deze week omdat 1 dude continu bezig was in het squatrack die dag, dus dat zuigt. Op zondag had ik vreselijke spierpijn van de squats: ik ging diep en dat voelde ik. Af en toe kreeg ik last van m'n knie, dan probeerde ik die stil te houden tijdens de beweging en dan ging het weer (dus dat ie niet heen en weer schudt). Vanaf volgende week ga ik noteren hoeveel ik bepaalde gewichten heb gedaan qua kg, sets en reps.

Deze week heb ik weinig gestretched: slechts 2x dynamic stretches gedaan en 2x static. Dit komt af en toe wegens tijdnood, aangezien ik dit voor en na workout doe.

Update: [color=orange]83,7 kg [/color]doen we. De weegschaal heeft geschommeld tussen 83,6 en 84,8, slaat nergens op. Laatste paar keer vooral 83,7 gekregen, dus die gebruik ik. Alsnog veel haha.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Skallarkald
Berichten: 182
Lid geworden op: 01-03-2008 20:17

Bericht door Skallarkald » 20-10-2008 13:41

so this is the weekly eating blog you were telling about
Hail to the Eternals Gods

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Bericht door Tatsumaru » 20-10-2008 13:52

Dit is mijn trainingsblog ja haha. Het covered m'n wekelijkse eating/training/stretching. BULK.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Week 3 voorbij: 20 t/m 26 okt

Bericht door Tatsumaru » 27-10-2008 17:21

Zaterdag woog ik 84,2 en op zondag [color=orange]83,8 kg[/color], dus die laatste hou ik aan. Zelfde vet%.

Niet zo vreemd, want ik heb in m'n ''vakantieweek'' weinig gegeten. Als ik thuis ben heb ik minder structuur in eten, als ik op school ben heb ik eten bij me en gaat alles systematisch op. Thuis moet ik dezelfde discipline leren te hebben haha. Ik heb 2x getrained, omdat ik op zondag besloot hard te leren voor examenweek deze week... overigens niet gesquat of gedeadlift omdat er iedere keer vage mannetjes in de weg zaten.

Examenweek is overigens de reden waarom ik deze week niet verwacht aan te komen: ik ga op ma/wo/vr niet veel eten ivm met zenuwen. Dat werkt gewoon niet ken ik uit ervaring, en ik heb nog de hele winter. Dus, nog even op een laag pitje.

Ik heb ook TE weinig gestretched deze week. Ik voorspel dat ik vanaf volgende week weer hardcore aan de slag ga.
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Week 4 voorbij: 28 okt - 2 nov 08

Bericht door Tatsumaru » 03-11-2008 12:38

[color=orange]83 kg.[/color] Makes sense, ik at deze week nog minder ivm met tentamens. Ik zag er wat meer ''geripped uit'' dan normaal, dus ik geloof dat er 0,8 kg waterweight opgerot is haha. Misschien een beetje vet. 83 dus. Vanaf vandaag weer freaking veel eten (5000+ kcal).

Qua eten was vorige week dus niet zo, was gewoon weer een rustweek. Vrijdag deed ik weel aan volvreten en kwam ik aan de 5000 - zo had ik een richtlijn van wat ik moest eten.

Ik heb 2 trainings gehad en ze waren niet super productief. Ik merk door die 2 shakes (during workout en postworkout) dat ik me kotsmisselijk voel tijdens de workout, waardoor ik squats en deadlifts niet lang vol kan houden. Ik hou het gewoon bij water tijdens de training. 1x getrained in de Geus bij stage, daar heb ik een aantal apparaten gedaan, o.a. chest press 80kg 20x, ftw. Ook rechtstreeks buikspieren getrained, it freakin hurt haha.

Te weinig dynamic en static stretches gedaan. Vanaf vandaag is hardcore training weer begonnen, dus bring it on! *puke*

Ook verrot dat er niet is getricked afgelopen week, maar deze week naar rai!
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Week 5 voorbij: 3 nov 08 - 9 nov 08

Bericht door Tatsumaru » 10-11-2008 13:12

[color=orange]83,5 kg[/color], op vrijdag gewogen (omdat ik zaterdag dood zou liggen bij Angela ivm met Heidenfest concert). Het lijkt nu weer logisch te lopen haha!

Ik heb op maandag t/m donderdag veel gegeten. Ik heb 2x krachttraining gedaan, en 1x getricked op donderdag bij RAI (wat een zeer geslaagde sessie was). Met school ben ik erachter gekomen dat als ik ''serieus'' bulk-eet, dat ik dan 5300 kcal ongeveer binnenkrijg. Nice! Ik heb af en toe in de avond gestretched en splits gedaan, in totaal 3-4x geloof ik (sessies van 15 min).

Na de tricks op donderdag was ik BRAK in m'n nek en rug, en gecombineerd met zwaar headbangen op het concert van vrijdag was ik haast op sterven na dood. Epic, I still have to recover before I can do deadlifts. Deadlifts afgelopen week waren sowieso minder sterk als eerst, maar binnenkort stats (next update).

Deze week zet ik een schema in elkaar, dan wordt er weer volgens doel getrained!
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Tatsumaru
Site Admin
Berichten: 1755
Lid geworden op: 27-02-2008 10:59

Week 6 voorbij: 10 nov 08 - 16 nov 08

Bericht door Tatsumaru » 17-11-2008 22:39

Wasted week qua krachttraining: ik was blut en had geen geld om eten te kopen. Ik zal wel weer rond de 83-83,5 wegen, I dunno. Ik heb 1 slechte tricksessie gehad op donderdag (RAI) en 1 best wel goede en spontane bij plyo. 2x kracht getrained.

Ik heb met een stagebegeleider een schema in elkaar gezet die behoorlijk intensief is. Vanaf volgende week gaat ie in, en het is 4x per week - iets wat ik nog nooit heb gedaan. Geplande weekindeling:

Maandag: krachttraining in geus direct na stage (eten meenemen!)
Dinsdag: krachttraining
Woensdag: rust
Donderdag: RAI tricks
Vrijdag: krachttraining
Zaterdag: Krachttraining (als het niet mag na de opleidingsdag, dan doe ik deze op woensdag)
Zondag: Plyo tricks en gitaar practise met Bart

Deze week ga ik beginnen met volproppen en ik heb m'n eerste training vandaag gehad. BULK!
[quote="Tomgh"]
I was so scared that my asshole was cut in half[/quote]

Plaats reactie